روند توسعه و پیشرفت در آبادان شتاب می گیرد

خورنا: به گزارش شوشان، با عنایت به  نقش انکارناپذیر رسانه ها در تحقق طرح و برنامه های شهری و مشارکت پذیری شهروندان در مدیریت شهری، به دعوت مجموعه شورا و شهردار آبادان، جمعی از خبرنگاران حوزه شهری به اتفاق فرماندار و نمایندگان مردم آبادان در مجلس از روند اجرایی پروژه های شاخص عمرانی شهرداری آبادان دیدن کردند.

در این بازدید که حدود پنج ساعت به طول انجامید خبرنگاران و مسئولین محلی شهرآبادان از نزدیک با چگونگی اجرای این پروژه ها آشنا شدند. در این برنامه خبرنگاران از پروژه های پارکینگ طبقاتی خلیج فارس، زمین های ورزشی چمن مصنوعی، احداث بلوار حدفاصل شیلات تا بارزگانی، احداث پارک گلستان منطقه سلیچ (بر روی خطوط لوله نفت) ایستگاه های مکانیزه اتوبوس شهری (۱۰ ایستگاه)، احداث سالن چند منظوره، تکمیل بلوار ساحلی از خ کریمی تا پُل سوم، احداث پُل روگذر، اجرای تقاطع غیر همسطح میدان ابوالحسن (پل امام رضا) ،بئنه سازی خیابان امام خمینی (ره) ، زیرسازی و آسفالت خیابان ذوالفقاری ، اجرای باند دوم مهر ، زمین بازید کردند.

 آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها را نوعی انقلاب عمرانی در شهر آبادان به حساب می آورند. اکثر پروژه های عمرانی شهرداری آبادان نشان از تجربه و هوشمندی شهردار این شهر و مجموعه مدیریتی او دارد. برخورداری از تیم مجرب، هماهنگی مستمر و عالی با استانداری خوزستان، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس  و نهایت استفاده بردن از فرصت ها و زمان از ویژگی های شهردار  آبادان به شمار می رود.

به گزارش شوشان، حضور مهندس عبیات شهردار سابق منطقه پنج اهواز در کسوت معاونت خدمات شهری، مهندس سیادت شهردار سابق و موفق گتوند در سمت شهردار منطقه یک گواه روشنی بر این مدعاست. به هرحال  از قبل هم پیش بینی می شد که با انتصاب شیرازی روند توسعه عمرانی آبادان شتاب خوبی خواهد گرفت.

اما امروز می توانیم با مشاهده تحولاتی که در این مدت کم اتفاق افتاده و روح امید را در شهروندان این شهر محروم دمیده بگوییم که شیرازی عزم خود را برای آبادانی و رفع مشکلات این شهر جزم کرده است.

پروژه هایی مانند احداث پُل روگذر و پارکینگ طبقاتی خلیج فارس از جمله پروژه هایی هستند که سابقه اجرایی شدن اینگونه پروژه ها حتی در مرکز استان هم دیده نمی شود.

پایان سال جاری زمان افتتاح بسیاری از پروژه های عمرانی شهرداری آبادان است و این نوید خوبی برای مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور است که شاهد آبادانی متفاوت از سال های گذشته در نوروز ۹۱ باشند تا بدین وسیله زِنگارهای نا امیدی از اذهان شهروندان این قطعه از بهشت زدوده شود. محمود رضا شیرازی در این بازدید با اشاره به همدلی مسئولان استان و شهرستان بر ضرورت مشارکت و همیار شهروندان در توسعه آبادان تاکید کرد.

این مسئول در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی گفت: در حال پروژه‌های متعددی در سطح شهر آبادان در حال اجرا است که برخی از آنها در سال‌های اخیر مهجور مانده بودند.وی یکی از پروژه‌ها را احداث پارکینگ طبقاتی عنوان کرد و گفت: برای احداث این پروژه عظیم بیش از ۷میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار آبادان با اعلام اینکه این ساختمان در مجاورت اروندرود و مرز عراق قرار دارد گفت: احتمالا در طبقه فوقانی این پارکینگ یک مجتمع تفریحی و شهربازی برای استفاده مردم در نظر گرفته خواهد شد.شیرازی تکمیل بلوار ساحلی از خیابان کریمی تا پل سوم را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.وی اجرای پروژه پل امام رضا (ع) به عنوان اولین پل روگذر در سطح شهرستان آبادان به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهم توصیف کرد و افزود: برای اجرای این پروژه بیش از ۲۸ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. شهردار آبادان از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.شیرازی احداث بلوار ساحلی حد فاصل تانکی ابوالحسن تا خیابان کشتارگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۸/۱۱میلیارد ریال، زیر سازی و آسفالت خیابان‌های ذوالفقاری با اعتبار ۴ میلیاردی، احداث بولوار حد فاصل شیلات تا بازرگانی با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌های در دست اقدام این شهرداری عنوان کرد.

شهردار آبادان  راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه مکانیزه اتوبوس برای رفاه حال مردم را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی این شهرداری عنوان کرد و ابراز داشت: بیش از ۵/۲میلیارد ریال برای این ایستگاه‌ها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج ایستگاه از این ۱۰ ایستگاه آماده بهره‌برداری است.شیرازی در پایان از احداث سه زمین ورزشی با استفاده از چمن مصنوعی در سه منطقه آبادان خبر داد و اذعان داشت: این پروژه نیز تاکنون با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی اعتبارات مورد نیاز شهرداری آبادان را برای سالجاری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال مان اعلام کرد و اظهار داشت:برای اجرای پروژه ها و تحول عملی و بنیادی در سطح شهر آبادان برنامه کاملی از سوی شهرداری تعریف شده است.

شیرازی ابراز امیدواری کرد که ازمحل اعتبارات توسعه ای استانی و مازاد درآمد ها مابقی نیازمالی شهرداری آبادان برای اجرای طرح های عمرانی به نحوی تامین شود. وی گفت: در سال جهاد اقتصادی پرژوه های شاخصی در سطح شهر آبادان اجرایی خواهد شد. شهردار آبادان اظهار داشت:نظارت شهرداری بر روی پروژههای عمران شهری افزایش یافته است که این امر باعث سرعت اجرا ی کارها و افزایش کیفیت پروژه‌ها شده است

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اعلام رضایت از عملکرد شهردار  آبادان گفت: مردم هم پس از سال ها از اینکه متوجه شده اند در شهرشان آثار تحول و کار عمرانی نمایان شده، خرسند و راضی هستند.کعبی گفت: انصافا شهردار خوب کار می کند و همانطور که از عملکرد نامطلوب مسئولان انتقاد می کنیم باید عادت کنیم از کار خوب هم تعریف کنیم.

وی این را هم گفت که اعتبار عمرانی همیشه تامین و به شهر آورده شده اما هیچ گاه مثل امروز به خوبی از آنها استفاده نشده است.

کعبی از اجرای پروژه های خوبی مانند احداث پل روگذر در منطقه موسوم به تانکی به منظور رفع یک گره بزرگ ترافیکی شهر، احداث خیابان های دوطرفه، انجام اقدامات عمرانی در محروم ترین منطقه شهر بنام«سده» احداث پارکینگ طبقاتی، احیا و ایجاد تپه آزمایش رانندگی، احداث ایستگاههای مدرن اتوبوس و … در آبادان نام برد و یاد آور شد که تبدیل شهر به یک کارگاه عمرانی موجب امیدواری مردم شده که بسیار ارزشمند است.

کعبی گفت: حتی در مناطقی که عمران آن بعهده شرکت نفت است، شهرداری کار کرده، این در حالی است که شرکت نفت همکاری لازم را ندارد و انتظار داریم برای بهبود وضع شهر، مشارکت کند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس بیان داشت: از استاندار خوزستان این انتظار وجود دارد که که در توزع اعتبارات ومنابع استانی عدالت را مدنظر داشته باشد. وی افزود:  ما نمایندگان مردم هم کمک می کنیم که استان توسعه یابد و بستر برای نیروهای کاری و خدمتگزار فراهم شود.

موسوی جرف دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری آبادان با تاکید بر لزوم حمایت جدی‌تر از پیمانکاران بومی توسط شهرداری آبادان عنوان کرد: انتظار داریم شهرداری از این پس با اینگونه پیمانکاران همکاری بیشتری ذاشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با مثبت توصیف کردن اجرای طرح بازدید میدانی مسئولان و نمایندگان مردم از پروژه‌های عمرانی شهرداری آبادان خاطرنشان کرد: امیدواریم این بازدیدها علاوه بر تاثیر بر تسریع در روند اجرای پروژه‌ها به حل مشکلات پیشروی اجرای آنها نیز بیانجامد.موسوی‌جرف بر لزوم رفع کمبودها و نیازهای جدی شهر تاکید کرد و اذعان داشت: انتظار مردم از شهرداری شکوفا شدن هر چه زودتر این پروژه‌ها است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *