صنایع داخلی باید با استانداردهای جهانی یکی شوند

خورنا: سیدعلی موسوی‌جرف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در بخش تولیدی کشور عدم اهتمام به کیفیت و همچنین رعایت استانداردهای جهانی است که این موضوع باعث شده تقاضا برای کالاهای خارجی در کشور رو به افزایش رود.
وی ادامه داد: مصرف کننده حق دارد وسیله مورد نیاز خود را با ضمانت کیفیت خریداری کند لذا برای تامین این انتظار بحق مردم صنایع داخلی بایستی خود را با استانداردهای جهانی وفق دهند.
نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از کیفیت نامطلوب خودروهای تولید داخل گفت: متاسفانه با وجود تعرفه بالای واردات خودروی خارجی اما بدلیل کیفیت پایین خودروهای تولید داخل میزان تقاضا برای واردات خودرو از گمرکات کشور در حال افزایش است.
موسوی‌جرف افزود: به نظر می‌رسد دولت و مجلس با کاهش دادن نسبی تعرفه واردات خودرو زمینه رقابت را فراهم کنند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افزایش کیفیت خودروهای داخلی با کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو به کشور میسر خواهد شد و با تحقق این موضوع خودروسازان داخلی تنها برای بقا در بازار، کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش می‌دهند.
وی اضافه کرد: در واقع تعرفه‌های گمرکی از ابزارهای موجود در دست دولت برای تشویق و حمایت از تولید داخل در بازار پررقابت بازار امروز هستند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت‌ها در بسیاری از مواقع با بالا و پایین کردن نرخ تعرفه‌های گمرکی نه تنها از تولیدات کالای خاص در داخل حمایت می‌کنند که بازار عرضه و تقاضای آن کالا را نیز مدیریت می‌کنند.
موسوی‌جرف در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه بیش از پیش متولیان صنایع کشور به افزایش کیفیت محصولات خود زمینه افزایش اعتماد و همچنین میل به خرید محصولات داخلی را برای مردم فراهم کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *