استقلال خوزستان در راه لیگ برتر

خورنا: تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان در برزخ رفتن به لیگ برتر یا حضور در پلی‌آف قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، فصل جاری رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان یکی از پرحاشیه‌ترین فصول تاریخ فوتبال کشور را رقم زد.

در این فصل استان خوزستان با پنج تیم بیشترین سهم را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

یکی از این تیم‌ها استقلال صنعتی خوزستان بود.

* خرید امتیاز استقلال جنوب

تیم استقلال صنعتی خوزستان در سال ۱۳۹۰ با خرید امتیاز تیم دسته اولی استقلال جنوب تهران به لیگ آزادگان راه یافت.

این تیم که با حمایت شرکت گروه ملی خوزستان شکل گرفت به عنوان دومین استقلال شهر اهواز پس از استقلال این شهر شناخته شد.

استقلالی‌ها در فصل اول حضور خود در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور توانستند خود را در لیگ دسته اول حفظ کنند.

* آغاز فصل جدید با مجید باقری‌نیا

استقلال صنعتی فصل ۹۱-۹۲ لیگ برتر را با مجید باقری‌نیا مربی نام‌آشنای فوتبال خوزستان آغاز کرد.

باقری‌نیا در این فصل به جوانان جویای نام و اکثراً بومی برای این تیم اتکا کرد و نتیجه این اعتماد خود را خیلی زود گرفت.

استقلال صنعتی خوزستان در این فصل بدون اتکا به خرید بازیکنان نامی و گران قیمت تیمی یک دست و هماهنگ و البته جوان را راهی رقابت‌های لیگ آزادگان و آوردگاه سخت صعود به لیگ برتر کرد.

این تیم در شرایطی رقابت‌های این فصل را آغاز کرد که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد حتی در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر نیز قرار گیرد.

* آغاز خوب و تداوم  نتایج مناسب استقلال صنعتی

با این وجود شاگردان باقری‌نیا فارغ از همه این به مسائل کار خود را در لیگ آزادگان با سه پیروزی پیاپی آغاز و از همان ابتدا خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرد.

تداوم نتیجه‌گیری‌های استقلال صنعتی در هفته‌های دیگر لیگ آزادگان این تیم خوزستانی را به چهره یک مدعی صعود تبدیل کرد.

در حالی که دیگر تیم‌های خوزستانی حاضر در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های (به جز نفت مسجد سلیمان) نتایج جالب توجهی را نمی‌گرفتند استقلال صنعتی به نوعی طلایه‌دار این تیم‌ها بود.

* شکست هفته‌ پایانی و عدم صعود مستقیم به لیگ برتر

تیم استقلال صنعتی در حالی که تا یک هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در صدر جدول قرار داشت و با کسب پیروزی در دیدار آخر خود می‌توانست مستقیماً به لیگ برتر صعود کند ناباورانه و در آخرین بازی در ورزشگاه خانگی خود در حالی که تا دقایق پایانی از فولاد یزد پیش بود نتیجه را دو بر یک واگذار کرد و با توجه به تساوی شهرداری تبریز در برابر راهیان کرمانشاه این تیم تبریزی به طور مستقیم به لیگ برتر صعود کند و استقلال صنعتی راهی پلی‌آف شود.

* تبانی زلزله‌ای بزرگ در لیگ آزادگان

در حالی که هنوز چند روزی از پایان رقابت‌های دسته اول نگذشته بود خبر تبانی تیم شهرداری تبریز برای صعود به لیگ برتر، رقابت‌های این فصل را به شدت تحت تاثیر قرار دارد.

اظهارنظر تنی چند از بازیکنان در خصوص تماس با آن‌ها از سوی مسئولان شهرداری تبریز و مصاحبه مدیران، بازیکنان و کادر فنی دیگر تیم‌ها در کنار نظرسنجی از مربیان لیگ یک که ۹۶ درصد آن‌ها معتقد به وجود تبانی در لیگ آزادگان بودند باعث شد تا فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی این بار به طور جدی وارد این مسئله شود.

بررسی‌ها در سطوح مختلف و حتی امنیتی آغاز شد و کمیته انضباطی یکی از مهمترین پرونده‌های تاریخ فوتبال کشور را مورد تفحص قرار داد.

در این بین حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص رای احتمالی کمیته انضباطی به گوش می‌رسید تا اینکه بالاخره رای قطی این کمیته اعلام و علاوه بر سقوط مجدد شهرداری به لیگ دسته اول و محرومیت کادر فنی، سرپرستی و مدیریت این باشگاه، تیم یادآوران شلمچه نیز که به دسته دوم سقوط کرده بود نیز به لیگ دسته سه تنزل یافت و علاوه بر آن بسیاری دیگر از بازیکنان، کادر فنی و مدیران دیگر تیم‌‌های گروه دو رقابت‌های لیگ دسته اول این فصل از جمله سرمربی استقلال صنعتی خوزستان نیز بین ۶ تا ۱۸ ماه محروم شدند.

هرچند کمیته انضباطی اعلام کرده است که این رای قابل اعتراض بوده و کمیته استیناف نظر نهایی را اعلام می‌کند اما بسیاری از اهالی فوتبال امیدوارند حالا که پس از سال‌ها کمیته انضباطی حکمی تقریباً شدید و مناسب را بر علیه پدیده شوم تبانی صادر کرده است این رای با فشارهای احتمالی که از جای مختلف آورده می‌شود توسط کمیته استیناف نقض نشود و فوتبال کشور و به ویژه لیگ دسته اول به سمت پاکی حرکت کند.

* استقلال صنعتی خوزستان در برزخ

حالا با توجه به وضعیت و رای قابل تجدید نظر کمیته انضباطی همگان در انتظار صدور رای نهایی از سوی کمیته استیناف هستند تا تیم‌ صعود کرده به لیگ برتر و همچنین تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شود.

در حالی که شواهد حاکی است با توجه به این رای، تیم استقلال صنعتی خوزستان باید جایگزین شهرداری تبریز در لیگ برتر فصل آینده شود و به نوعی استقلال دیگری در لیگ برتر در راه است.

از سوی دیگر تیم پاس همدان نیز به جای استقلال صنعتی به پلی‌آف راه خواهد یافت.

به هر حال باید به انتظار رای نهایی از سوی کمیته استیناف بود تا این تیم‌ها از بلاتکلیفی خارج و نسبت به برنامه‌ریزی برای حضور در رقابت‌های فصل آینده اقدام کنند.

گزارش امید زباری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نيما با سلام. لطفا با دقت بيشتري اطلاع رساني كنيد. فولاد مساوي كرد و آسيايي ماند!