مشارکت۲۴۰ نفر در سرشماری عمومی بهبهان

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب صبح امروز در آیین افتتاح سرشماری عمومی نفوس و مسکن بهبهان که در تالار ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی بار دیگر در آستانه برداشتن گامی بلند به سوی امتداد سازندگی کشور عزیزمان ایران قرار گرفته و با اجرای طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ می‌رویم تا سازنده آینده خود باشیم.
وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از عمده‌ترین روش‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است.
باذلی محبوب تصریح کرد: شمارش نفوس که اصطلاحاً سرشماری نفوس خوانده می‌شود از دیرباز مورد توجه کشورهای جهان بوده و همواره دولت‌ها کوشیده‌اند تا از این طریق تعداد جمعیت کشور و برخی از ویژگی‌های عمده مربوط به آن را جمع‌آوری کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون شش بار سرشماری در کشور انجام شده است، بیان کرد: امروزه در اغلب کشورها سرشماری در فاصله‌های ۵ تا ۱۰ سال یک بار به مرحله اجرا در آمده که در حال حاضر در ایران با توجه به اینکه کشور در حال گذار به سوی توسعه است و از آنجا که این گذار با تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توأم بوده هر قدر که بتوان اطلاعات و آمار به هنگام‌تری نسبت به جمعیت کشور بدست آورد، برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از دقت و امتیاز بیشتری برخوردار خواهند بود.
فرماندار بهبهان افزود: به همین دلیل با مصوبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ هیئت دولت انجام سرشماری نفوس و مسکن در فاصله پنج ساله و در سال ۹۰ در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته است.
وی افزود: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق در سطوح مختلف جغرافیایی، دولت می‌تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص داده و سپس برنامه‌های درست توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را بر اساس نیازهای واقعی جامعه تدوین کند.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: با این اقدامات، بودجه به درستی تخصیص داده شده و در حداقل زمان، حداکثر توسعه را خواهیم داشت.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه آمارگیری امر سخت و مهمی است، ادامه داد: در شهرستان بهبهان ۱۹۳ نفر به عنوان ماموران آمار، ۴۲ خودرو و در کل ۲۴۰ نفر در رده‌های مختلف ستادی و اجرایی در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سرشماری در بهبهان همزمان با سراسر کشور از دوم آبان ماه آغاز و تا ۲۱ روز ادامه خواهد داشت.
باذلی محبوب تصریح کرد: امکانات مرکز آمار بسیار اندک بوده و از این رو لازم است همه دستگاه‌ها امکانات خود را تا حد امکان در اختیار این مرکز قرار داده تا مشکلی در انجام این امر مهم پیش نیاید.
وی در خطاب به اعضای ستاد سرشماری بهبهان عمل به وظایف، توجه به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها، اجرا کردن تمامی دستورالعمل‌های ابلاغ شده، توجه جدی به ثبت درست و دقیق اطلاعات اخذ شده از مردم، رعایت سلسله مراتب و انجام وظیفه خود، رعایت شئونات اخلاقی و مسایل مربوط به نحوه مناسب برخورد با مردم و حفظ اطلاعات اخذ شده از مردم را از جمله نکاتی دانست که باید در طول اجرای طرح به آنها توجه کنند.
فرماندار بهبهان در پایان از همه مردم شهرستان بهبهان خواست ضمن اعتماد به ماموران آمار در خصوص حفظ اطلاعات محرمانه آنها با آنان همکاری لازم را داشته و اطلاعات صحیح و دقیق را ارائه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *