آغاز مرحله سوم آموزش نیروهای سرشماری در بهبهان

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، علیرضا قیصری صبح امروز در آیین افتتاح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بهبهان اظهار داشت: آمار پایه و اساس برنامه ریزی‌ها بوده و یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است.
وی ادامه داد: در واقع آمار زیربنای تمام حرکت‌هایی است که در سازمان‌ها صورت می‌گیرد.
معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن بهبهان افزود: آمار مهمترین ابزار ارزیابی عملکرد گذشته و حال و برنامه ریزی برای آینده بوده و چنانچه آمار قابل اعتمادی در ادارات و دستگاه‌ها نباشد، برنامه‌ریزی درستی صورت نخواهد گرفت.
قیصری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی که طبق آمار صحیح تدوین می‌شود یکی از رموز موفقیت سازمان‌ها است، تصریح کرد: ریاست جمهوری نیز با هدف تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ساله کشور و پیشرفت و تعالی ایران عزیز دستور سرشماری و جمع آوری آمار را ابلاغ کرده است.
معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن بهبهان در ادامه ضمن اشاره به برگزاری شش سرشماری از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۵ افزود: به دلیل اهمیت و نقش آمار در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، هیئت دولت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ دستور سرشماری به فاصله هر پنج سال یک بار را ابلاغ کرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون نیز همه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها باید امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن قرار دهند که البته تاکنون در بهبهان همه همکاری لازم را با ستاد داشته‌اند که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد.
قیصری در ادامه ضمن بیان اینکه امر سرشماری، کار ظریف و دقیقی است اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بهبهان در چهار بخش آغاجاری، تشان، زیدون و مرکزی طی یک جدول زمانبندی انجام خواهد شد تا مشکلی پیش نیاید.
معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن بهبهان با اعلام اینکه از امروز مرحله سوم آموزش نیروهای آمار این شهرستان در تربیت معلم بهبهان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به طور همزمان در کشور و از تاریخ ۲ آبان الی ۲۱ آبان برگزار می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *