سنگ آهن زنجان از بندر صادراتی ماهشهر صادر می شود

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان گفت: برای نخستین بار محموله سنگ آهن معادن زنجان از طریق راه آهن و در قالب کانتینر به منظور صادرات به مجتمع بندری امام خمینی(ره) در ماهشهر منتقل شد.

علیرضا خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به لزوم بهره گیری از مزایای حمل و نقل ریلی با توجه به آزاد سازی قیمت سوخت، در خصوص حمل مزایای حمل و نقل کانتینری اظهار کرد: کاهش هزینه حمل نسبت به حمل و نقل جاده ای، جلوگیری از کاستی محموله در مسیر و عدم آلودگی و ریخت و پاش در مقایسه با دیگر انواع حمل و نقل رو باز از اهم مزایای بهره گیری از کانتینر عنوان کرد.

وی، با اشاره به ارسال روزانه ۳۰ تا ۴۰ کانتینرکه هر یک حاوی ۲۵ تن سنگ آهن است از طریق راه آهن به مجتمع بندری امام خمینی(ره) تصریح کرد: بهره گیری از این شیوه برای نخستین صورت بار می پذیرد که نشان از قابلیتهای بالای این مجتمع بندری به لحاظ اتصال شبکه حمل و نقل ریلی و همجواری با مراکز جمعیتی و صنعتی در نیمه غربی کشور دارد.

خجسته عنوان کرد: نخستین بخش از این محموله ها بالغ بر ۴۰ هزار تن است که توسط بخش خصوصی پس از انباشت در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به خارج از کشور صادر می شود.