عضو کمیسیون امنیت ملی: جلیلی رجل سیاسی مذهبی نیست

خورنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلیلی فردی نیست که بتواند اداره کشور را در این شرایط خاص برعهده بگیرد.

عیوض حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر احتمال کناره‌گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی بیان داشت: من به دلیل اینکه به طور شفاف و واضح همیشه حرف‌های خود را بیان کرده‌ام در حال حاضر بیان می‌کنم که جلیلی در حد و قواره ریاست جمهوری نمی‌بینم؛ او رجل سیاسی مذهبی نیست که بتواند کشتی اداره کشور را برعهده بگیرد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ما ۳۴ سال است که در فضای سیاسی کشور حضور داریم و قدر و وزن رجل سیاسی و مدیر و مدبر را کاملا می‌دانیم به اعتقاد ما جلیلی در فضای عادی هم نمی‌تواند اداره کشور را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: جلیلی نمی‌تواند در دریای پرتلاطم شرایط امروز کشور رئیس جمهوری باشد که بتواند کشور را از این تلاطم خارج کند.

وی همچنین در ادامه به امضای نامه بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: ما از رئیس قوه قضاییه خواسته‌ایم که علیه اقدام غیرقانونی رئیس جمهور کیفرخواست صادر شود و احمدی نژاد همچون فردی عادی در دادگاه محاکمه و حکم در مورد ایشان اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که رئیس جمهوری می‌تواند از مرخصی استفاده کند، تصریح کرد: وی می‌تواند مرخصی بگیرد ولی حق ندارد عملی غیرقانونی در ستاد انتخابات کشور انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این مطلب که وزیر کشور ما وزیر کشور احمدی نژاد است، گفت: احمدی نژاد همواره نشان داده است که با برخوردهای صریح وزرای خود، قانونی عمل نکرده و غیر اصولی برخورد می‌کند.وزیر کشور نیز در زمینه حضور احمدی نژاد در ستاد انتخابات ریاست جمهوری تساهل و تسامح انجام داده است که کار وی نیز قابل بخشیده شدن نیست.

حیدرپور گفت: البته من معتقدم که احمدی نژاد سالهااست که کفایت سیاسی ندارد. منتها چون ما در تابعیت مقام معظم رهبری هستیم و تاکید اوامر ایشان بر این است که آرامش کشور را کاملا حفظ کنیم لذا این دو ماه آینده نیز احمدی نژاد را تحمل می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بعد از دوران ریاست جمهوری هم اگر کیفرخواست صادر شود قابل پیگیری است و نمایندگان قطع به یقین این موضوع را پیگیری خواهند کرد.