توزیع ناعادلانه آب سدها کشاورزان را بیکار کرده است

خورنا: خلیل حیات‌مقدم  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: این روزها متاسفانه شوری آب به گونه‌ای است که کشاورزان هندیجانی نمی‌توانند زمین‌ها و مزارع خود را آبیاری کنند.
وی افزود: تا قبل از اینکه سد آسک و کوثر در بالا دست رودخانه زهره تنظیم شود محصولات مزارع و کشاورزان هندیجان در استان خوزستان و کشور نمونه بود ولی متاسفانه با تنظیم شدن دو سد مشکل جدی و بحران آب برای کشاورزان به وجود آمده است.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تنظیم شدن سد آسک و کوثر در پشت سدها، متاسفانه مسئولان امور آب با توزیع ناعادلانه آب برای کشاورزان باعث کاهش محصولات کشاورزی و نابودی این بخش شده‌اند.
وی افزود: مردم هندیجان و روستائیان با دو قطب کشاورزی و صیادی روزگار خود را سپری می‌کنند ولی متاسفانه با کمبود آب در رودخانه زهره شاهد از بین رفتن کشاورزی و صیادی این خطه هستیم.
حیات‌مقدم ادامه داد: تا قبل از تنظیم این دو سد مشکلاتی برای آب این منطقه وجود نداشته است که بعد از اجرای برنامه تنظیم آب سدها و جیره‌بندی آن، مشکلات برای تامین آب کشاورزان منطقه چندین برابر شد که در حال حاضر نیز این روند موجب کاهش شدید تولیدات کشاورزی و صیادی شده است.
وی افزود: جای افسوس است که مسئولان بالا دست رودخانه زهره هیچ گونه سهمیه آبی برای هندیجان در نظر نمی‌گیرند و هر روز هم شاهد از بین رفتن زمین‌های مستعد زارعی و بیکاری خیل عظیم کشاورزان منطقه هستند.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی از سازمان آب و برق و وزارت نیرو خواست برای رفع مشکل جدی کشاورزان منطقه هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.
حیات مقدم تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات روستائیان و کشاورزان منطقه فقدان سوخت کافی است که لازم است مسئولان امر فکر اساسی برای حل کمبود سوخت کشاورزان و صیادان هندیجانی داشته باشند.
وی گفت: شهر هندیجان فاقد دفتر سوخت رسانی است و کشاورزان با مراجعه به مسئولان سوخت در ماهشهر پاسخی دریافت نمی‌کنند و همه در حالت سردرگمی قرار دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر مشکل کمبود آب و سوخت کشاورزان برطرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *