سامری: خرمشهر نجف دوم بود

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به پاس گرامیداشت خون شهدای گرانقدر به‌ویژه سوم خرداد باید بازماندگان شهدا، ایثارگران و رزمندگان را ارج نهیم.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با تبریک به‌مناسبت سی و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این مناسبت را به همه خرمشهری‌ها و مردم ایران زمین تبریک می‌گویم زیرا آزادسازی خرمشهر به دست تمام غیور مردان ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و به راستی که چنین موهبتی از سوی خداوند بر مردم و شهر خرمشهر روا شد.

سامری خاطرنشان کرد: با وجود حملات خصمانه رژیم بعثی و صدام همچنین خیانت‌هایی که در داخل کشور به‌واسطه افرادی چون بنی‌صدر صورت گرفت اما باز هم هیچ نیرویی نتوانست بر قدرت لایتناهی الهی چیره شود و خرمشهر به دست دلاورمردان جبهه حق علیه باطل آزاد شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرمشهر را پیش از آغاز جنگ تحمیلی با عنوان «نجف دوم» می‌شناختند، خاطرنشان کرد: این شهر همیشه از وجود خانواده و افرادی مومن و بانفوذ برخوردار بوده است و وجود بزرگانی چون شیخ عدنانی، شیخ خاقانی و شیخ نوری صحه‌ای بر این ادعاست.

وی اضافه کرد: وجود این بزرگواران در دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی و ریخته شدن خون هزاران شهید در این شهرستان است که خاک خرمشهر را به قداست و پاکی رسانده است.

سامری بیان کرد: جوانان شهیدی که جان خود را در راه نظام و اسلام فدا کردند و امروز خانواده‌هایشان ادامه دهنده مسیر فرزندانشان هستند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خاک خرمشهر را باید ارج و احترام نهاد، تصریح کرد: در سوم خرداد ما جوانان بسیاری را از دست داده‌ایم و امروز باید به پاس بزرگداشت و گرامیداشت خون آن شهدای گرانقدر، بر بازماندگان شهدا، ایثارگران و رزمندگان ارج نهاده و در راستای رفع مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *