کشف ۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آبادان

خورنا: احمد چنداز امروز به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ناجا مبارزه قاطع با پدیده شوم توزیع و قاچاق مواد مخدر است که در شهرستان آبادان نیز تاکنون اقدامات خوبی برای برخورد با عوامل فروش مواد افیونی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری بالغ بر ۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از عوامل توزیع یا مصرف این مواد کشف و ضبط شد که در این زمینه بیش از ۴۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.
فرمانده انتظامی آبادان گفت: با توجه به تاثیرات جدی مواد مخدر در سطح جامعه نیروی انتظامی مبارزه جدی و قاطع با این پدیده همواره در دستور کار خود دارد و در این زمینه هیچ تساهل و تسامحی نخواهیم داشت.
چنداز در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در آبادان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان آبادان خبر داد و افزود: در این زمینه برخورد با دارندگان دستگاه‌های گیرنده ماهواره در دستور کار این نیرو قرار گرفته که تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در این ارتباط بیش از یکهزار و ۳۶ دستگاه گیرنده ماهواره ضبط شد که امیدواریم با توجه غیرقانونی بودن نگهداری این گیرنده‌ها، مردم قبل از حضور ماموران انتظامی خود نسبت به جمع‌آوری دستگاه‌های خود و تحویل به پلیس اقدام کنند.
وی در ادامه از شناسایی و دستگیری بیش از ۶۴۰ سارق در سطح شهرستان آبادان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: این سارقان شامل سارقان منازل، کیف قاپی و وسایل داخل خودرو و غیره بودند که پس از دستگیری برای رسیدگی به جرایم خود به دستگاه قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی آبادان از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی کشف و ضبط بیش از ۳ هزار قوطی مشروبات الکلی عنوان کرد و گفت: در این ارتباط نیز بیش از یک‌هزار و ۳۶ لیتر مشروب الکلی دست ساز توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان آبادان کشف و ضبط شد.
وی در ادامه اقدامات صورت گرفته توسط این نیرو را پیگیری تماس‌های روزانه مردم به سامانه ۱۱۰ عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار و ۴۹۳ تماس مردمی صورت گرفته که این میزان تماس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.
چنداز بیشترین تماس‌های صورت گرفته به پلیس ۱۱۰ را نزاع و درگیری عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده پنج هزار و ۴۴۱ مورد تماس تلفنی در این مورد گرفته شده است.
وی همچنین گفت: ۵ هزا ر و ۸۰ مورد تماس تلفنی در خصوص تصادفات رانندگی با مرکز تلفنی ۱۱۰ گرفته شده است.
فرمانده انتظامی آبادان از توقیف یکهزار و ۳۰۵ دستگاه خودرو به خاطر تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۵۱ موتور سیکلت توقیف شد.