کمبود پزشک متخصص در ماهشهر

خورنا به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر گفت: باوجود تلاش‌های انجام شده، این شهرستان همچنان با مشکل کمبود پزشک متخصص مواجه است.

امین نیکزاد اظهار داشت: شهرستان ماهشهر متاسفانه باوجود تلاش‌های انجام شده در زمینه جذب پزشک متخصص همچنان با کمبود پزشکان متخصص مواجه است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان ماهشهر، ادامه داد: جذب و حفظ پزشکان متخصص در منطقه بسیار دشوار است و پزشکان به‌خاطر شرایط و محرومیت منطقه حاضر به فعالیت در ماهشهر نیستند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر افزود: تنها تجهیزات پزشکی نمی‌تواند مشکلات فراروی شهروندان در زمینه بهداشت و درمان را مرتفع کند بلکه باید در کنار تجهیزات پزشکی مناسب، پزشکان متخصص و زبده نیز فعال باشند.
وی ادامه داد: حضور پزشکان متخصص در منطقه نیازمند تأمین شرایط رفاهی مطلوب برای این قشر است که علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت کار دشواری است.
نیکزاد تصریح کرد: عدم وجود مراکز درمانی، دانشگاهی و پزشکی متعدد در ماهشهر یکی از دلایلی است که پزشکان متخصص جذب شده منطقه را ترک می‌کنند.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان ماهشهری وجود پزشکان متخصص در منطقه است که برای تحقق این خواسته تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر اضافه کرد: البته در حال حاضر کادر تخصصی و فوق‌تخصصی منطقه تکمیل شده و این اقدامات تاحدودی نیاز به اعزام به مرکز استان و تهران را کاهش داده است.
وی با اشاره به هزینه‌های سنگینی که تکمیل کادر تخصصی و فوق تخصص در پی داشت، بیان کرد: هزینه‌های مرتبط بسیار هنگفت بود که از عهده هیچ سازمانی بر نمی‌آید و به‌نوعی اقدامی خارق‌العاده به‌شمار می‌رفت.
نیکزاد افزود: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم در هر رشته تخصص سه پزشک جذب کنیم، اما مشکل اساسی ما در حفظ این پزشکان بوده که نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است.
وی ادامه داد: مشکل بهداشت و درمان ماهشهر تجهیزات مناسب پزشکی نیست بلکه حفظ پزشکان متخصص در منطقه است که باید راه‌کار جدی ارائه شود.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر  تصریح کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با اداره یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، سه درمانگاه خانواده، سه مرکز طب صنعتی و هفت مرکز اورژانس صنعتی به فعالیت مشغول است و تلاش  می‌کند تا حدّ ممکن، نیازهای سلامت کارکنان صنایع پتروشیمی و مردم منطقه را برطرف کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *