زلزله ۶.۲ ریشتری جاسک هرمزگان را لرزاند

خورنا: محمود مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۲ / ۶ ریشتر بندر جاسک واقع در استان هرمزگان را لرزاند گفت: این زمین‌لرزه در ساعت ۶:۳۸ صبح امروز رخ داد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زمین لرزه بلافاصله ۱۰ تیم ارزیاب از استان‌های همجوار به منطقه زلزله زده اعزام شدند، گفت همچنین با توجه به اینکه احتمال وجود خسارت می رود دو فروند بالگرد نیز برای پوشش و ارزیابی هوایی به منطقه اعزام شد

مظفر همچنین دقایقی پیش از ارسال این خبر، گفت: زمین لرزه‌ای به قدرت ۹ / ۴ ریشتر بار دیگر بندر جاسک را لرزاند.

به گزارش ایسنا از صبح امروز دو زمین لرزه به قدرت ۸ / ۴ و ۷ / ۴ ریشتر در اعماق درونی زمین میناب در استان هرمزگان را نیز لرزاند.

 

 

آسیب دیدگی ۶ روستا و مصدومیت دو تن تاکنون

 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با گذشت بیش از دو ساعت از زلزله بندرجاسک، از مصدومیت دو تن و آسیب دیدگی ۶ روستا در این زمین‌لرزه خبر داد و گفت: تا کنون تعداد هشت پس لرزه که بزرگترین آنها به قدرت ۵.۶ ریشتر بود، به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ آبادی تا شعاع ۱۵ کیلومتری از مرکز زمین لرزه وجود دارد، گفت: ارزیابی ۱۰ تیم اعزامی به مناطق زلزله زده تا کنون نشان داده است که شش روستا دچار آسیب دیدگی شدند.

وی با یان اینکه روستاهای ایرر، تیدر، کلاهو، شهرشیب کلاه، سرهور و کوه سفید دچار آسیب دیدگی شده‌اند‌، گفت: تا کنون مصدومیت دو نفر تایید شده است که این افراد توسط تکنیسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

 

خرابی‌ها در منطقه زلزله‌زده زیاد است

رنجبر مدیر کل بحران استاندار هرمزگان گفت: میزان این زمین لرزه ۶.۲ در مقیاس ریشتر ساعت ۶ و ۹ ثانیه صبح امروز عمق ۱۵ کیلومتری زمین ۹۷ کیلومتری جاسک ۱۰۳ کیلومتری منوجان استان کرمان بود که مرکز این زلزله شرق هرمزگان و شهرستان بشاگرد بوده است.

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه‌ی خلیج‌فارس، اظهار کرد: خرابی‌ها در این منطقه بالاست و منازل مسکونی حدود ۸ روستا تاکنون از میان رفته است.

 

به گفته‌ی نظری، مدیر بحران شهرستان بشاگرد راه دسترسی به یک روستا مسدود شده است.

 

سیدموسی هاشم‌نسب مدیر هلال احمر شهرستان میناب نیز گفت: تاکنون یک کامیون حامل چادر و شماری امدادگر از این شهرستان به منطقه ارسال شده است.

 

اخبار تکمیلی ادامه دارد..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *