خطیب جمعه موقت اهواز: کاندیدای انتخاباتی در مقابل قانون تسلیم باشند

خورنا: خطیب جمعه موقت اهواز گفت: همه افراد به ویژه کاندیداها باید در برابر قانون تسلیم باشند و اگر هم شکایتی دارند، از طریق قانون وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اهواز در جمع نمازگزاران با محکوم کردن اهانت به مرقد صحابه پیامبر(ص)، حجربن عدی، اظهار کرد: حجربن عدی از صحابه با وفای پیامبر(ص) و از یاران حضرت علی(ع) بود.

*اهانت وهابی‌ها از سوی هیچ مکتبی مورد پذیرش نیست

وی افزود: این اهانت وهابی‌ها از سوی هیچ مکتبی مورد پذیرش نیست و امروز می‌بینیم که دست آمریکا و اسرائیل از آستین وهابی‌ها بیرون آمده است.

خطیب جمعه موقت اهواز با اشاره به مسئله انتخابات خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون تا آخرین مرحله انتخابات و اعلام نتایج همه و به ویژه کاندیداها باید در برابر قانون تسلیم باشند.

وی ادامه داد: فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام از کاندیداها از روز سه شنبه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

*انتخابات شوراها نباید تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد

حسن‌زاده تاکید کرد: انتخابات شوراها نباید تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد و مقام معظم رهبری نیز در این مورد تذکر داده‌اند.

وی با بیان اینکه قانون‌مداری موضوع مهمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: در درجه اول، مسئولان برگزاری انتخابات و وزارت کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند.

*افرادی که رد صلاحیت می‌شوند برابر قانون شکایت کنند

امام جمعه موقت اهواز همچنین عنوان کرد: همه افراد به ویژه کاندیداها باید در برابر قانون و تایید صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها تسلیم باشند و اگر هم شکایتی دارند، از طریق قانون وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه قانون شکایت را پیش‌بینی کرده و افرادی که رد صلاحیت می شوند می‌توانند بر اساس قانون شکایت کنند، افزود: احزاب و جریان های سیاسی هم باید قانون مدار باشند و اینگونه نباشد که برای دفاع از نامزد مورد حمایت خود، به دیگران حمله کنند و اخلاق را زیر پا بگذارند.

*ایجاد شور انتخاباتی

حسن‌زاده گفت: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ادارات، بازار و در همه اقشار جامعه ضروری و لازم است.

وی اضافه کرد: نقد به معنای زیر پا گذاشتن قانون نیست؛ همه مردم باید با دقت کاندیداها را بررسی کنند و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی موجب خلق حماسه سیاسی شوند.

*به مزارع خسارت دیده رسیدگی شود

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت‌های ایجاد شده طی بارندگی‌های اخیر در مزارع و اراضی کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: به مسئولان تذکر می‌دهم که به کشاورزان خسارت دیده رسیدگی کنند.

وی در پایان پیشاپیش فرا رسیدن ماه رجب، ولادت امام محمد باقر(ع) را تبریک و شهادت امام هادی(ع) را به همه مسلمانان تسلیت گفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *