رژه اقتدار مرزبانان دریایی در آبراه اروندرود

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از اروندکنار، در این رژه دریایی قایق‌های تندرو و شناورهای دریایی نیروهای مرزبانی دریایی ناجا با انجام رژه ضمن تجدید خاطره حماسه مرزبانان هشت سال دفاع مقدس اقتدار و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم که در محل یادمان والفجر هشت در مقابل منطقه عملیاتی فاو عراق با حضور برخی از مسئولان محلی برگزار شد تکاوران دریایی و غواصان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز حضوری یکپارچه داشتند.
همچنین نخستین تکاوران دریایی و قواصان ناجا در این رژه دریایی به اجرا نمایش پرداختند.
فرمانده دریابانی آبادان در حاشیه برگزاری این مانور و رژه دریایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان دریایی همواره و در مقاطع مختلف آمادگی خود را برای برخورد با هرگونه تجاوزی به نمایش گذاشته‌اند.
یدالله شرفی با اشاره به ماموریت جدی ماموران دریابانی برای برخورد با هرگونه پدیده قاچاق و همچنین تردد غیر مجاز در مرزهای دریایی خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی و حضور مقتدارانه نیروهای مرزبانی شاهد کاهش جدی پدیده قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در مرزهای دریایی هستیم.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری در این خصوص بیش از ۱۲۵ نفر متجاوز به مرز دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند.
وی همچنین از دستگیری ۱۰ نفر که به شکل غیر مجاز درصدد خارج شدن از مرز بودن در این مدت خبر داد و گفت: این عده نیز پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده برای رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده دریابانی آبادان از بالا بودن میزان آمادگی مرزبانان دریایی با هرگونه تحرک در مسیر دریایی اروندرود خبر داد و اظهار داشت: این نیرو بصورت شبانه‌روزی تحرک در مرزهای آبی را زیر نظر دارد و با هرگونه تحرک غیر قانونی برخورد قاطع خواهد کرد.