تبدیل بخش ایزوله بیمارستان طالقانی آبادان به نمایشگاه لباس!

خورنا: این روزها بخش ایزوله بیمارستان طالقانی در اقدامی عجیب به نمایشگاه مد و لباس مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بیمارستان نهادی است برای تیمارداری و درمان بیماران که در آن انجام مراقبت و درمان از سوی پزشکان، جراحان، پرستاران، متخصصان و دیگر افراد انجام می‌گیرد؛ در قدیم به بیمارستان، مریضخانه و شفاخانه هم گفته می‌شد.

در شهرستان آبادان به واسطه درگیر شدن با هشت سال جنگ تحمیلی بخش درمانی و بهداشتی هنوز به جایگاه سابق خود بازنگشته و با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کند.

این منطقه با جمعیتی نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر دارای پنج بیمارستان به نام‌های امام خمینی، شهید بهشتی، طالقانی، ۱۷ شهریور و کلینیک هشت شهریور است.

همچنین دارای ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی که شش مرکز آن روستایی بوده و مابقی شهری هستند به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای شهروندان و روستاییان مشغول است.

۴۰ خانه بهداشت، پنج مرکز فوریت‌های پزشکی و هشت پایگاه بهداشتی در شهرستان نیز موجود و مشغول به کار هستند.

علاوه بر این موارد بیمارستان امام خمینی یا OPD خود به تنهایی در مناطق شرکتی چهار تا پنج مرکز بهداشتی ـ درمانی فعال و آماده به خدمت دارد.

و اما …..

*تجهیز ۲ بخش ایزوله برای بیماران سل در آبادان

با توجه به اینکه رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان چندی پیش از تجهیز و آغاز به کار دو بخش ایزوله مخصوص بیماران سل در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان و بیمارستان ولیعصر خرمشهر خبر داد، امروز شاهد برگزاری نمایشگاه مد و لباس در بخش ایزوله بیمارستان طالقانی آبادان هستیم بر آن شدیم تا کم و کیف داستان را از زبان مسئولان شهرستان بشنویم.

*بخش ایزوله مجهز به دستگاه تصفیه هوا نیست

با قائم مقام دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان به گفت‌وگو نشسته و در این خصوص خواستار اظهارنظر وی شدیم.

نصرالله حسونی بحرینی اظهار کرد: بخش عفونی بیمارستان طالقانی هنوز راه اندازی نشده است زیرا در این زمینه کمبود تجهیزات دارد.

وی اضافه کرد: این بخش باید به تصفیه‌خانه هوا مجهز شود اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی این‌چنینی هنوز موفق به تامین این دستگاه نشده است.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در این بخش نیز به دلیل بدون استفاده بودن این بخش است.

وی بیان کرد: در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک با حمایت مسئولان امر و تعالی خدمت‌رسانی به شهروندان و پاسخگویی به بیماران بتوان این بخش را راه اندازی کرد.

*گپی با شهروندان

یکی از بیماران حاضر در بیمارستان طالقانی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه در بیمارستان به نظر مطلوب نمی‌رسد زیرا فضای درمانی و بهداشتی برای خدمت‌رسانی به بیماران بوده و تردد شهروندان برای بازدید از نمایشگاه دور از انتظار است که متاسفانه محقق شده است.

سیما ۲۷ ساله ادامه داد: بسیاری از بیماران از برپایی این نمایشگاه ناراضی هستند.

وی بیان کرد: ماهیت این نمایشگاه بسیار پسندیده و در خور شان است اما برپایی آن، در این فضا مناسب نیست!

*برای برگزاری نمایشگاه، دعوت شده‌ام

مسئول برگزاری نمایشگاه مد لباس در شهرستان آبادان نیز که در بخش عفونی بیمارستان طالقانی هم‌اکنون موفق به برگزاری این نمایشگاه شده است نیز اظهار کرد: در راستای برگزاری این نمایشگاه با مسئولان بیمارستان و مرتبط وارد مذاکره شده و مجوزهایی را نیز اخذ کردم.

زهرا موسوی تصریح کرد: این سالن نوساز است و هنوز به طور رسمی برای استفاده بخش عفونی بیمارستان راه اندازی نشده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه مد و لباس در شهرستان آبادان ادامه داد: درصدد هستیم با ارائه طرح‌هایی نو، در راستای تشویق بانوان به‌ویژه جوانان به سوی پوشش مناسب گامی موثر برداریم.

موسوی در پایان استقبال از این نمایشگاه را بسیار کمرنگ عنوان کرد و از مسئولان خواستار تعامل بیشتری در این زمینه شد.

*۹۹ درصد کار برای راه اندازی بخش ایزوله انجام شده است

رئیس مرکز بهداشت آبادان نیز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: تجهیزات و وسایل مورد نیاز بخش ایزوله بیمارستان طالقانی کامل است فقط بخشی از ساختمان فیزیکی این مجموعه نیاز به تکمیل دارد.

مرتضی جعفری خاطرنشان کرد: به همین دلیل هنوز این بخش راه اندازی نشده است و همچنان بیمار بستری در این مکان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تقریبا ۹۹ درصد کارها برای راه اندازی بخش ایزوله و تنفسی بیمارستان انجام شده است، گفت: هیچ مشکلی در راه اندازی این بخش وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص ظرفیت بخش ایزوله خاطرنشان کرد: این بخش با ظرفیت یک یا دو بیمار راه اندازی می‌شود.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون بخش ایزوله بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل، راه اندازی و افتتاح شده است.

با همه این تفاسیر با توجه به کمبود بخش درمانی و بهداشتی در استان خوزستان به‌ویژه شهرهای جنوبی باید مسئولان در راستای تعالی این بخش بیشتر کوشیده و سهل انگاری نکنند.

ارتقای شبکه بهداشت و درمان شهرستان به دانشکده علوم پزشکی و زیرمجموعه داشتن شهرهای هندیجان، شادگان، ماهشهر، بندرامام و خرمشهر نیز مزیدی بر علت است تا هر چه سریع‌تر بتوان شاهد رشد روزافزون بخش درمانی و بهداشتی در شهرستان شد.

گزارش از مریم خبازی