برگزاری جشنواره استانی تئاتر ثامن الائمه در آبادان

خورنا: نوروز منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تئاتر به عنوان قدیمی‌ترین پل ارتباطی میان مردم و هنر نمایشی است که ارتباط میان هنرمندان با مردم را بوجود می‌آورد و توانسته پل ارتباطی میان هنر میان هنر و جامعه باشد و از این طریق واسطه‌ها را کنار گذاشته و دردها و آسیب‌های اجتماعی را پس از کنکاش به بحث گذاشته و بیان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره استانی تئاتر ثامن الائمه یادواره هشت سال دفاع مقدس و شکست غرور آفرین حصر آبادان فردا ۱۵ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در محل گلزار شهدای این شهرستان به منظور تجدید بیعت با آرمان های شهدا و امام راحل (ره) برگزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعداد نمایش های ارسالی به این جشنواره تصریح کرد: ۱۸نمایش از سراسر استان به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از بین آنان، شش نمایش پس از بازبینی توسط هئیت انتخاب به جشنواره راه یافتند.
این مسئول درباره نمایش‌های ارسالی تصریح کرد: نمایش اول خوشه پروین به نویسندگی خانم‌ها مرجان یدالله‌زاده و ندا اعتمادی کیا و کارگردانی خانم اعتمادی کیا از شهرستان آبادان به این جشنواره راه یافته که در ۱۵ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
وی افزود: نمایش دوم کنج قفس به نویسندگی خانم آمنه‌پور حسینی و کارگردانی پژمان مهراب‌پور از شهرستان خرمشهر به این جشنواره راه یافته که در ۱۵ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
منصوری ادامه داد: نمایش سوم سه روز دیگر به نویسندگی خانم طیبه نیک آزاد و علی حیدری و کارگردانی علی حیدری از شهرستان آبادان به این جشنواره راه یافته که در ۱۵ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
این مسئول اضافه کرد: نمایش چهارم انتظار با بوی نرگس به نویسندگی خانم زینت صالح‌پور و کارگردانی نغمه حسینی از شهرستان شادگان به این جشنواره راه یافته که در ۱۶ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: نمایش پنجم دو متر در دو متر جنگ به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی مهدی پرویوش از شهرستان آبادان به این جشنواره راه یافته که در ۱۷ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
وی عنوان کرد: نمایش ششم محمل العروس به نویسندگی و کارگردانی مریم طرفی از شهرستان سوسنگرد به این جشنواره راه یافته که در ۱۷ مهرماه و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ثامن الائمه آبادان اجرای عمومی خواهد داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان در ادامه تصریح کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ ایام برگزاری نمایش‌ها، برنامه جنبی جشنواره با موضوعیت نقد و بررسی نمایش‌های به اجرا درآمده توسط کارشناسان و هنرمندان استانی و شهرستان‌های شرکت کننده در جشنواره، برگزار خواهد شد.
منصوری با بیان اینکه هنرمندان در ساعت ۹ صبح روز ۱۸ مهرماه از یادمان والفجر هشت بازدید خواهند داشت گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از هنرمندان جشنواره استانی تئاتر ثامن الائمه ساعت ۱۹ همین روز در سالن تالار مهر آبادان برگزار می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *