محورچهار بانده آبادان-ماهشهر با پیشرفت مناسبی در حال ساخت است

خورنا: ‘ منوچهر رحمانی’ گفت: محور آبادان-ماهشهر که در زمان جنگ تحمیلی بر اثر بمباران های فراوان دچار آسیب های جدی شده بود پس از ترمیم اولیه به زیر ترافیک رفت.
وی ادامه داد: محور مذکور که متعاقب توسعه صنایع مختلف در دوشهر آبادان و ماهشهر پرترافیک شده بود، مشکلات فراوانی را برای کاربران جاده ای ایجاد کرده بود.
رحمانی افزود: عملیات چهاربانده کردن محور مذکور با توجه به سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر چهار بانده کردن تمامی جاده های برون شهری آغار و تا کنون ادامه دارد.
مدیر کل راه و ترابری استان خوزستان طول این محور را ۷۰ کیلومتر عنوان کرد که برای تکمیل آن ،ساخت ۹۱ دستگاه پل کوچک و بزرگ در آن پیش بینی شده است.
وی گفت: عرض این محور( فقط آسفالتی ) ۴/۱۰ متر است که با تکمیل آن شاهد تفکیک خطوط و نیز افزایش سریع حمل و نقل ایمن در این محور که بخش اعظمی از اتوبان ساحلی کشور نیز محسوب می شود، باشیم.
رحمانی بیان داشت: عمده مشکلات موجود در ساخت این محور نبود اعتبارات کافی، لجن زار بودن بخش اعظمی از مسیر، وجود تاسیسات نفتی و لوله های انتقال نفت شرکت ملی نفت در محدوه کارگاهی است.
وی گفت: عملیات اجرایی این طرح با بهره گیری از پنج پیمانکار در حال انجام است که هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخور دار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهري لطفا نام صحيح اتوبان كه اتوبان آبادان-ماهشهر هست را درج فرماييد زمان جنگ و نيز هنگام احداث اين جاده در زمان انگليسيها سربندري وجود نداشته كه بخواهيد جاده رو به اسم اين شهر قيد كنيد...احتمالا اين هم يكي از اقدامات سازماندهي شده بعضي آقايان جهت برداشتن نام ماهشهر از مراكز و اقتصادي-صنعتي و جغرافيايي ميباشد كه متاسفانه از چندسال پيش آغاز شده و اكنون هم بشدت بيشتري پيگيري ميشود.!!