ولایتی: هیچگاه نگفتم هاشمی در فتنه دخالت داشته‌ است

خورنا: ولایتی با حضور در پایگاه خبری مشرق به به ایراد سخنرانی پرداخت که خلاصه آن به شرح زیر است:

* به دلیل مسولیت هایی که داریم اجلاس علما را برگزار کردیم؛ افکار عمومی منتظر ارائه گزارش هستند.

* اجلاس ششم بیداری اسلامی اثر گذارترین اجلاس بود که به همت دوستان و همکاران حدود ۷۰۰ نفر شرکت کننده داشت با بیش از ۵۰۰ نفر از علمای جهان اسلام و بیش از ۲۰۰ نفر از ایران. ۶۰درصد از شرکت کنندگان اهل سنت بودند و ۴۰ درصد از شیعیان که برای اولین بار فرق زیدی ها و صوفی ها هم بودند.

* اجلاس دو روزه ای را شاهد بودیم و اظهارات رهبری شایسته و راهبردی و اثر گذار بود.

* این اجلاس کاری غیر دولتی و مردم نهاد است . همه مقدمات آن خارج از اعمال نفوذ دولت ها است. ایده اجلاس از فرمایشات مقام معظم رهبری گرفته شد که در نماز جمعه و در زمان سقوط بن علی بیان فرمودند و مدال بیداری اسلامی را به سینه انقلاب های عربی زدند. گذشت زمان هم نشان داد این اطلاق درست بود. کسانی که در سال ۸۸ آن کار را کردند گفتند که این انقلاب ها رنگی است، ولی زمانی که صدای الله اکبر بلند شد معلوم شد کار اسلامی است.

اتفاقات اثبات کرد که این بیداری اسلامی است و به عنوان مثال ۷۷ درصد مردم مصر به اسلامی شدن قانون رای دادند.

برچسب بهار عربی و .. . به این انقلاب ها نمی چسبد.

جمهوری اسلامی شروع کننده امواج جدید بیداری اسلامی بود و دوست و به همین دلیل در فضایی کاملا ازاد از صوفیه تا زیدیه و از طالبان تا سلفیه حضور داشتند.

در هیچ کجای دنیا اینچنین جلسه ای را برگزاری نمی کنند که ازاد و باز برگزار شود. هر کسی بیاید حرف خود را بزند و طالبانی ها و مخالفان آنان مانند اخوانی ها نظر خود را بیان کردند.

رمضان عبد الله گفت در گذشته راجع به خلصین صحبت می کردند ولی هم اکنون مسابقه گذاشتند برای رابطه با اسرائیل در این قطعنامه موضوع سوریه به درستی مطرح شد و موضوع سوریه به سوری – سوری مطرح شد.

انشاء الله اتحادیه جهانی علمای اسلام که تشکیل شود منشا برکت خواهد شد.

در ادامه این نشست دکتر علی اکبر ولایتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که اخیرا شاهد اهانت ها در سوریه به اماکن مقدس اسلامی بودیم نظر شما در این مورد چیست، گفت: باعث تاسف است که قبر مطهر شهید حجر بن عدی را تخریب کردند. کار دیگری نیز در اردن انجام داده اند، این کار از عهده افراطی ها یی که مزدور هستند بر می اید این افراد این مساله را منکر نشده اند که از طرف آمریکایی ها و اسرائیلی ها پول می گیرند.

وی در ادامه گفت: حالا نیز این وهابی ها و مزدورانی که از اردن و سوریه جنایت می کنند مانند مزدوران نیکاراگوئه که آدم می کشند هستند. این کار از جانب همه امت اسلامی محکوم و نشانه ضعف آنان است چون در مواجه با سوریه شکست خورده اند بمب منفجر می کنند و به حرم بزرگان حمله می کنند.

حضور هاشمی و خاتمی در انتخابات

عضو ائتلاف پیشرفت در خصوص احتمال حضور آقایان هاشمی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده نظر خاصی درباره کسی که کاندیدا می شود ندارم چون مرجع تشخیص نیستم.

شورای نگهبان بر سر مواضع خود ایستاده است و بر اساس سوابق افراد بررسی می کنند و فرد تایید شده نباید سوء سابقه سیاسی و غیر سیاسی را داشته باشد.

هیچگاه نگفتم که هاشمی در فتنه دخالت داشته‌اند

وی در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان وزیر اطلاعات درباره نقش هاشمی در فتنه ۸۸ گفت: پاسخ گوی مطلبی که وزیر اطلاعات گفتند خود ایشان هستند.

علی اکبر ولایتی با اعلام اینکه بنده هیچ گاه نگفتم که آقای هاشمی در فتنه دخالت داشته اند گفت: من حرفی در این مورد نزده ام و این حرف را کسی نقل کرده که قصد داشته آنرا منشا گفت و گوی بی پایه کند.

هنر این است که هم انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم هم رابطه با دنیا را بهبود ببخشیم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انرژی هسته ای بحثی ملی است که هر هزینه ای برای دستیابی به آن می کنیم و یا صرفا به عنوان یک وزنه به آن نگاه می کنیم گفت: چرا باید سوالاتی کنیم که از آن بوی جنگ بیرون بیاید. بنیاد هسته ای ما بر صلح آمیز بودن قرار دارد و بر اساس NPT می توانیم از انرژی هسته ای به عنوان صلح آمیز استفاده کنیم .

وی در ادامه افزود: کار هسته ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم. این مسئله قابل مذاکره است و مذاکره سیاسی زبان خود و درک خود را می طلبد که بنده و همکارانم این توان را در خود می بینیم که انرژی هسته ای را به سمتی ببریم که با تحریم گره نخورد.

وی گفت: رهبری عزم راسخ خود را بر حفظ انرژی هست ای اعلام کرده اند و هر کسی قرار است رئیس جمهور شود باید به آن متعهد باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *