سرنوشت قهرمانی و پلی‌آف لیگ برتر در دست خوزستانی‌ها

خورنا: در هفته سی‌وسوم لیگ برتر تیم‌های خوزستان سرنوشت قهرمانی و پلی‌اف لیگ برتر را تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از دو هفته وقفه هفته سی و سوم و ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس فردا با برگزاری هفت دیدار به پایان خواهد رسید.

دیدارهای فردا به دلیل سرنوشت‌ساز بودن در تعیین قهرمانی در صدر و سرنوشت تیم‌های سقوط کرده در ته جدول از حساسیت‌ زیادی برخوردار است و در این بین دو نماینده خوزستان تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کنند.

مسیر قهرمانی از اهواز می‌گذرد

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فردا و در ورزشگاه تختی اهواز تیم فولاد خوزستان در نبردی حساس و تعیین‌کننده در سرنوشت قهرمانی به مصاف آبی‌پوشان پایتخت خواهد رفت.

در این دیدار که قرار است از ساعت ۱۸ فردا آغاز شود شاگردان حسین فرکی می‌توانند نقشی مهم در قهرمانی استقلال در یک هفته تا پایان لیگ یا تداوم جدال قهرمانی تا هفته پایانی رقابت‌ها داشته باشند.

تیم فولاد خوزستان که پس از گذر از دوران بحران ابتدای فصل نتایج بسیار خوبی را در ادامه رقابت‌ها کسب و به رکورد ۱۹ بازی بدون شکست هم رسید در این دیدار از انگیزه‌های فراوانی برخوردار خواهد بود.

شاگردان فرکی که در حال حاضر با ۵۵ امتیاز در رده چهارم جدول و در فاصله چهار امتیازی تیم تراکتورسازی رده سومی قرار دارند، هنوز به حضور در جمع سه تیم بالای جدول و صعود به لیگ قهرمانان آسیا امیدوارند.

مسئله‌ای که با توجه به سیر نزولی تیم تراکتورسازی تبریز در این روزها که منجر به اخراج تونی اولیویرا سرمربی این تیم نیز شد دور از ذهن نخواهد بود.

به همین دلیل فولادی‌ها در این دیدار با انگیزه‌ای فراوان در برابر استقلال صف‌آرایی خواهند کرد تا در صورت کسب نتیجه در این دیدار و در دیدار هفته پایانی منتظر لغزش سرخ‌پوشان تبریزی برای رفتن به آسیا باشند.

اما در سوی دیگر استقلال تهرانی قرار دارد که بازیکنان این تیم این روزها در اوج آمادگی خود قرار دارند.

این تیم که چهارشنبه هفته گذشته با پیروزی یک بر صفر در برابر العین در امارات به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده با روحیه‌ای مضاعف به مصاف سرخ‌پوشان اهوازی می‌رود.

آبی‌پوشان پایتخت که ‌هم‌اکنون با یک بازی کم‌تر و یک امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان جدی‌ترین رقیب خود در راه کسب عنوان قهرمانی با ۶۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارند در صورت کسب پیروزی در این دیدار، عنوان قهرمانی این فصل را یک هفته پیش از پایان لیگ برتر از آن خود خواهد کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی البته در این راه کار بسیار دشواری را در اهواز و در برابر تماشاگران و هوای گرم اهواز و البته تیم باانگیزه فولاد خواهند داشت.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران در چارچوب هفته سی‌وسوم لیگ برتر از ساعت ۱۸ فردا و به قضاوت محسن ترکی و کمک بابک داوری، تورج عیوض محمدی و رضا کرمانشاهی آغاز می‌شود.

نفت آبادان ـ ذوب‌آهن تعیین سرنوشت پلی‌آف

در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته ماقبل پایانی این رقابت‌ها تیم سقوط کرده نفت آبادان به مصاف ذوب‌آهن اصفهان خواهد رفت.

طلایی‌پوشان آبادانی که با نمایش ضعیف این فصل خود یکی از فاجعه‌بارترین فصول حضور در لیگ برتر را رقم زدند از هفته‌ها پیش از پایان لیگ برتر به عنوان یکی از تیم‌های سقوط کرده به لیگ یک خود را معرفی کردند.

این تیم که با وجود تغییرات فراوان و پیاپی نتوانست خود را در لیگ برتر ابقا کند در دیدارهای اخیر برای اعاده حیثیت به مصاف حریفان خود می‌رود.

نفتی‌ها که هم‌اکنون با ۲۲ امتیاز در رده ماقبل آخر قرار دارند با کسب پیروزی در این دیدار و در صورت شکست پیکان می‌توانند جای این تیم را در رده شانزدهمی بگیرند.

اما در سوی دیگر این بازی برای ذوب‌آهن اصفهان حیاتی و بسیار مهم است.

سبزپوشان اصفهانی که از ابتدای فصل حال و روز خوشی را نداشتند و خود را به عنوان یکی از تیم‌های فانوس‌به دست در رده‌های پایین جدول برای سقوط نکردن می‌جنگید سرنوشت ماندن یا رفتنشان به لیگ یک را به هفته‌های پایانی رسانده کشانده‌اند.

ذوبی‌ها که هم‌اکنون با ۳۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند، به شدت خود را در پرتگاه سقوط می‌بینند و برای رسیدن به آلومینیوم هرمزگان که با ۳۴ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد به شدت به امتیازات این دیدار نیاز دارند.

ذوب‌آهن در صورتی که نتواند در این دیدار خانگی امتیازات لازم را کسب کند تقریباً باید با لیگ برتر خداحافظی کند.

شاگردان فرهاد کاظمی در صورت پیروزی جنگ بقاء در لیگ برتر را به هفته پایانی خواهند کشاند.

دیدار تیم‌های نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته سی‌وسوم لیگ برتر از ساعت ۱۸ فردا به قضاوت سعید مظفری زاده و کمک‌های محمد رضا امینی، مهدی ناصحی و موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *