اداره تبلیغات ماهشهر همایش “شرح فراق” را برگزار کرد

خورنا: همایش “شرح فراق” به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رئیس و مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه ماهشهر صبح پنج شنبه در این همایش اظهار کرد: تجلیل از خادمان فرهنگی، مذهبی تجلیل از ارزش های اسلامی و موجب اشاعه و گسترش فرهنگ و مذهب در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی افزود: مرحوم حجت الاسلام شیخ علی حیاتی رئیس فقید و مرحوم مرتضی مهرگان مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر در طول حیات و خدمت خود منشاء خدمات ارزنده ای بودند.
وی ادامه داد: این دو عزیز از دست رفته عمر خود را صرف خدمت در راه اعتلای مذهب و فرهنگ کردند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
در ادامه این همایش حجت الاسلام عبدالرضا آغاجری استاد حوزه و دانشگاه نیز در سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایات و احادیث موجود، یاد کردن از علما سبب نزول رحمت الهی می شود.
وی در ادامه با اشاره به رواج برخی منکرات در جامعه تصریح کرد: براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) در آخرالزمان مردم معروف را ترک و منکر جای معروف را خواهد گرفت.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز در جامعه ما به ویژه در بحث حجاب مصداق این مسئله به خوبی دیده می شود.
آغاجری با بیان اینکه تا زمانی که باطن و ریشه گناه پیدا نشود نمی توان منکرات را از جامعه زدود، اظهار کرد: باید برای خشکاندن ریشه منکرات باطن گناه را شناخت و نسبت به زدودن آن اقدام کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس و مسئول امور فرهنگی فقید اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر به بیان خاطراتی از دوران طلبگی مرحوم شیخ علی حیاتی پرداخت.
مرحوم حجت‌الاسلام شیخ علی حیاتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر و امام جمعه موقت هندیجان اسفندماه سال گذشته پس از شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان دچار حمله قلبی و پس از مراجعت به بیمارستان دار فانی را وداع گفت.
مرحوم مرتضی مهرگان مسئول امور فرهنگی و مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر نیز پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان خون اردیبهشت ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *