اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به کشاورزان ماهشهری

خورنا: حسن نیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: امسال برداشت خرما از سطح یک ‌هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های ماهشهر انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده بود امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های ماهشهر برداشت شود و امیدواریم این مسئله نیز محقق شود.
مدیر جهاد کشاورزی ماهشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هکتار نخلستان بارور در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: ماهشهر دارای ۷۰۰ هکتار نهال خرما نیز است.
این مسئول ادامه داد: باوجود مشکلاتی که نخیلات ماهشهر امسال در زمینه آب زراعی داشتند، خرمای برداشت شده از نظر کیفی در وضعیت مطلوبی خواهد بود.
نیسی تصریح کرد: با توجه به توصیه‌ها و حمایت‌های به‌عمل آمده عملکرد خرمای امسال نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود.
وی در ادامه گفت: نخل‌ها نقش مهمی در اقتصاد ضعیف مردم منطقه دارند و از نظر تامین غذا و صنایع محلی حائز اهمیت فراوان هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ماهشهر اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در راستای رفاه حال کشاورزان یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌منظور تأمین سوخت به کشاورزان ماهشهری اختصاص یافت.
این مسئول بیان داشت: تسهیلات اختصاص یافته به کشاورزان ماهشهری با سود چهار درصد است و متقاضیان می‌توانند به جهاد کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.
نیسی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به کشاورزانی که تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی نظیر تراکتور، موتور پمب و… دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: امیدواریم با اتخاذ تدابیر برنامه‌ریزی شده شاهد افزایش کمی و کیفی محصول خرما در سطح شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی ماهشهر اذدعان داشت: کشاورزان ماهشهری تاکنون همکاری مطلوبی با کارشناسان جهاد کشاورزی ماهشهر داشته‌اند که امیدواریم این تعامل و همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *