شهرداری اهواز توانایی ساخت پارکینگ ندارد

خورنا: شهردار اهواز گفت: شهرداری که به نیروی انسانی خود بدهکار است پس توانایی ساخت پارکینگ را ندارد و باید زمینه را فراهم کرد تا شهروندان این کار را انجام دهند.

منصور کتانباف امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اینکه در شهر اهواز کمبود پارکینگ وجود دارد یک امر بدیهی است و تنها پارکینگ طبقاتی در اهواز پارکینگ کارون می‌باشد.

وی با اشاره به مستقل بودن شهرداری از نظر بودجه بیان داشت: از دهه ۶۰ که گفتند شهرداری باید خودکفا باشد قرار شد ظرف مدت ۶ ماه قانون آن نوشته شود اما هنوز این کار انجام نشده است و در حال حاضر هر برنامه‌ای که در قانون بودجه دولتی نیست از شهرداری می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهرداری توانایی ساخت پارکینگ ندارد اضافه کرد: تمام شهرداری‌های شهرهای استان به طور میانگین ۵ تا ۶ ماه بدهکاری به نیروی انسانی دارند، بنابراین شهرداری که نمی‌تواند بدهی نیروی خود را بدهد چه انتظاری می‌توان داشت که پارکینگ بسازد.

کتانباف با بیان اینکه شهر را شهروندان می‌سازند اذعان داشت: باید زمینه را فراهم کرد تا مردم این کار را انجام دهند مانند لایحه‌ای که در تهران به تصویب رسید، بر اساس این لایحه مالکین زمین‌های هزار متری می‌توانند با تخفیف، در زمین خود ۲ طبقه پارکینگ اداری و پارکینگ عمومی بسازند و طبقه سوم را نیز به یک تالار تبدیل کنند.

وی افزود: ما همین مصوبه را برای شهرداری اهواز گرفته‌ایم و هرکس که ظرفیت انجام این کار را دارد می‌تواند شروع کند و از تخفیف پرداخت عوارض برخوردار شود، با ساختن یک پارکینگ به این شکل در اهواز بقیه نیز ترغیب به انجام این کار می‌شوند.

 ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بخشش عوارض با ساخت پارکینگ در اهواز

شهردار اهواز خاطر نشان ساخت: تدبیر دیگری که شهرداری اهواز به کار برده است این است که ساختمان‌های قدیمی و متروکه که‌‌ رها شده‌اند را با اجازه مالک آن می‌کوبد و پارکینگ درست می‌کند سپس در اختیار صاحب ملک قرار می‌دهد تا آن را اجاره دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ نقطه به این شکل به پارکینگ تبدیل شده‌اند عنوان کرد: این افراد می‌توانند از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بخشش عوارض برخوردار شوند.

*پایان ساخت پارکینگ خیابان طالقانی در سال ۹۴

کتانباف به ساخت پارکینگ خیابان طالقانی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ ساخت این پارکینگ با ظرفیت ۶۰۰ واحد آغاز شده است و تا پایان سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

*سایت شهرداری اهواز جایزه گرفت

وی با اشاره به اینکه مردم آنچه را در زمینه توجه به زیبایی شهر نیاز است بدانند را باید آموزش دهیم توضیح داد: هدفگذاری کارهای فرهنگی در شهرداری را آموزش شهروندی در رده‌های سنی کودکستان، دبستان، متوسطه، دانشگاه و عوام مردم قرار دادیم.

شهردار اهواز ادامه داد: برای هر رده سنی به فراخور شرایط برنامه‌هایی را تهیه کردیم مثلا در مدارس، شهردار مدرسه را تعریف کردیم و در حال حاضر ۶۰ مدرسه شهردار دارند و ما با آن‌ها در ارتباط هستیم و موضوعات لازم را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

وی دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اهواز را اینگونه ذکر کرد: توزیع نشریه رنگین کمان در ۹۰۰ مهدکودک، سامانه نشاط برای عامه مردم، نشریه پژواک شهر، توزیع یک میلیون جلد کتاب با ۳۲ عنوان در اتوبوس‌ها و در آخر هم سایت شهرداری که به روز است و به عنوان سایت بر‌تر اداری در جشنواره روابط عمومی ادارات جایزه گرفت.

*نبود کار‌شناس مهمترین چالش شهرداری اهواز

کتانباف در رابطه با مهمترین چالشی که شهرداری اهواز در حال حاضر با آن مواجه است عنوان کرد: بزرگ‌ترین مشکل شهرداری اهواز این است که بدنه کار‌شناسی، آن طور که باید قوی نیست.

وی افزود: متاسفانه از طریق آزمون‌های استخدامی که برگزار می‌شود نیروی کارآمد را به دست نمی‌آوریم و نیاز به تعامل با دانشگاه‌ها در جهت استفاده از کار‌شناسان خبره در شهرداری حس می‌شود.

*ساخت ۱۰ مجموعه تفریحی-ورزشی در پارک شهروند

شهردار اهواز با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری اهواز در سال ۹۲ پیش بینی شده است، پروژه‌های شاخص سال ۹۲ را اینگونه توضیح داد: ساخت زیر گذر خلیج فارس که شروع شده است، ساخت زیر گذر پهلوان توحید، ادامه ساحل سازی از پل سوم به سمت پل نهم، متصل کردن ساحل شرقی کارون به بیمارستان سینا و برای کاهش حجم ترافیک در بلوار قدس، کیانپارس و کیان آباد یک راه ارتباطی بین پل شهید صیاد شیرازی به سمت کیانشهر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پارک شهروند را به عنوان یک تفرجگاه هدفگذاری کرده‌ایم اظهار داشت: تصمیم بر آن داریم که در پارک شهروند ۱۰ مجموعه تفریحی – ورزشی احداث شود.

کتانباف افزود: یک پارک ۲۰ هکتاری در شرق رودخانه کارون از پل شهید هاشمی به سمت جنوب در حال ساخت است و ساخت پارک ۳۰ هکتاری از میدان شقایق تا پل فولاد نیز در برنامه‌های آتی می‌باشد و در صورت ساخت این دو پارک ۶۰ هکتار به پارک ساحلی اضافه می‌شود.

*۱۴ پارک محله‌ای در سال ۹۱ ساخته شد

وی با بیان اینکه باید فرصت تفریح را برای جوانان فراهم کرد تصریح کرد: زمین‌های چمن مصنوعی در اهواز چند روز پیش به ۶۲ زمین رسید.

شهردار اهواز از ساخت ۱۴ پارک محله‌ای در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: برای سال ۹۲ ساخت ۲۱ پارک محله‌ای را در برنامه خود داریم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را باید به پارک تبدیل کنیم زیرا اگر این زمین‌ها پارک ایجاد نشود یا به محلی برای تخلیه زباله تبدیل می‌شوند و یا اینکه تصرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در هر محله به یک بازارچه نیاز داریم عنوان کرد: در اهواز نیز باید مانند الگوی شهرداری تهران در هر محله یک بازارچه تره بار وجود داشته باشد تا مردم برای تامین حداقل نیاز مجبور نباشند یک مسافت طولانی را طی کنند.

کتانباف با بیان اینکه باید به محله هویت دهیم یادآوری کرد: اگر به محله هویت دهیم شهر نیز هویت می‌یابد، هر محله به یک مجموعه ورزشی، پاتوق محله و کتابخانه نیاز دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *