وام خوداشتغالی ۲۰ میلیون تومان شد

خورنا: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با اعلام اینکه وام خوداشتغالی در شهرهای بزرگ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت، از پرداخت تسهیلات کارآفرینی تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

مهدی حسین نژاد امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه اولین ماموریت صندوق ساماندهی وام ازدواج بوده است گفت: افزایش سقف وام از جمله رویکردهای صندوق در سالهای پیش بود و تا سال ۸۸ تمامی تسهیلات ازدواج به روز شد و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به ۲ میلیون نفر متقاضی پرداخت شد.

وی با اشاره به ادغام صندوق مهر امام رضا با سه صندوق دیگر در سال ۸۵ اظهار کرد: بودجه صندوق از زمان ادغام تا به امروز  از ۶۰۰ میلیارد تومان به دوهزار میلیارد از طریق بودجه سنواتی از سوی مجلس افزایش یافته است.

وی  در بیان رویکردهای صندوق در سالهای پیش افزود: آسان سازی، پرداخت تسهیلات، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و افزایش سقف وام از جمله رویکردهای صندوق بوده است.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا با تاکید براینکه در حال حاضر وظیفه صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت تسهیلات خرد و خود اشتغالی است بیان کرد: پس از سال ۸۸ پرداخت تسهیلات ازدواج به بانک مرکزی محول شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۱۱۶ هزار شغل در سال گذشته اظهار کرد: از سال ۸۵ تا کنون ؛آمار اشتغال زایی صندوق افزایش یافته است و سال گذشته ۱۱۶ هزار شغل با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد.

حسین نژاد تاکید کرد: از سال ۸۵تا ۹۱ بیش از ۶۷۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ایجاد شده است.

وی از پرداخت ۹ هزار میلیاردی تسهیلات برای اشتغال خبر داد و افزود:  بودجه صندوق برای اولین بار بعد از ۸ سال در دهه اول فروردین آماده شد و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.
حسین نژاد تاکید کرد: ۹ هزار میلیارد ریال در سه بخش مشاغل خانگی، خود اشتغالی و طرح‌های دانش بنیان و کار آفرینانه مستقر در پارک‌های علم و فناوری است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا با تاکید بر افزایش وام خود اشتغالی به ۲۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: ۲۰ درصد کل اعتبارات به طرح‌های کارآفرینانه پرداخت می‌شود، امسال بر اساس تورم در کشور مشاغل خانگی از ۳میلیون به ۵ میلیون و خود اشتغالی در شهرهای کوچک از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون و در شهرهای بزرگ به ۲۰ میلیون افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طرح‌های دانش محور در پارک‌های علم و فناوری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با معرفی وزارت علوم تسهیلات دریافت می‌کند و حداکثر بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماهه خواهد که بستگی به نوع طرح‌ها دارد.

حسین نژاد دو شرط اساسی پرداخت تسهیلات را بیکار بودن فرد و داشتن مهارت دانست و افزود: در این زمینه از بیمه‌ها استعلام گرفته می‌شود و بررسی محلی صورت خواهد گرفت و همچنین افرادی می‌توانند از تسهیلات بهرمند شوند که دارای مهارت در یک رشته باشند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا از واگذاری ۵۲ هزار کارت خرید اعتباری کارگران خبر داد و گفت:  اعتبار این کارت‌ها ۱.۵ میلیون تومان بوده و در ۹ استان براساس شرایط و ضوابط به کارگران واگذار خواهد شد.

وی حمایت از تعاونی‌ها تا ۱۰ نفر را از دیگر برنامه‌های صندوق مهر امام رضا خواند وبیان کرد: اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان در استان‌ها توزیع شده تا با سرانه هر نفر ۱۰ میلیون تومان شرکت‌های تعاونی ایجاد شوند.

به گزارش تسنیم،حسین نژاد تاکید کرد: مشاغل خانگی ۲۰ درصد کل اعتبارات را به خود اختصاص داده که ۵ درصد آن به مشاغل خانگی مستقل و ۱۵ درصد به گروه‌های پشتیبان مشاغل خانگی به دلیل افزایش پایداری مشاغل پرداخت می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *