آیت الله جزایری: عذرخواهی ام از دولت افراطی منعکس شد

خورنا: نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: نمایندگان استان خوزستان در سفر اخیر هیئت دولت به این استان مورد بی‌مهری از سوی برخی از دولتمردان قرار گرفتند، در حالیکه احترام به نمایندگان مردم برای همه از جمله دولت ضروری است.آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری افزود: اطلاعات نادرستی در خصوص نشست هیئت دولت در خوزستان به من داده‌اند.

وی با اشاره به خبر عذارخواهی‌اش از هیئت دولت که در رسانه‌ها انعکاس داده شد، اظهار کرد: متاسفانه مطالب ما یک طرفه مطرح و برداشت صحیحی از آن نشده است. هم دولت به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی برای ما محترم است هم مجلس.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن، جایگاه مهم و قانونی دارند و رکنی از ارکان نظام به شمار می‌روند و برای ما محترمند ما راضی نیستیم که هیچ کدام از آنها (دولت و مجلس) مورد تضعیف قرار گیرند.

وی یادآورشد: صبحت‌های من در ارتباط با ترک نشست هیئت دولت توسط نمایندگان مجلس وعذرخواهی من از هیئت دولت بسیارافراطی منعکس شد و بازتاب زیادی نیز داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: پس از نشست هیئت دولت توضیحاتی به من داده شد و برای اینکه حقی از نمایندگان تضیع نشده باشد می‌گویم آنها هم مورد بی‌مهری از سوی برخی از دولتمردان قرار گرفتند. باید این را بگویم که نمایندگان مجلس نیزاحترام‌شان واجب است و ما راضی به تضعیف آنها نیستیم.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در طول سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان بسیار زحمت کشیدند، فعالیت کردند تا این سفر موفق تر و بهتر برگزار شود، بالاخره باید حق این افراد نیز ادا شود.

وی با قدردانی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: من هم احترام به نمایندگان را واجب می‌دانم و هم اعضای هیئت دولت را محترم می‌دانم. اینکه ما عرض ارادت به دولت می‌کنیم به معنای بی‌ارادتی به مجلس و نمایندگان آن نیست.

امام جمعه اهواز با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار در برخی از رسانه‌ها تصریح کرد: من تذکر جدی می‌دهم به رسانه‌های گروهی اعم از سایت‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها. اینها مثل اینکه منتظر هستند تا اتفاقی بین مسئولان بیفتد و آنها آن مسئله را بزرگ نمایی کنند و از کاه کوهی بسازند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان یادآورشد: من به رسانه‌ها تذکر می‌دهم و نصیحت می‌کنم که به این روش عمل نکنند.

وی با اشاره به حاشیه‌های نشست هیئت دولت و ترک جلسه توسط نمایندگان خوزستان ادامه داد: کدورتی بود که تمام خواهد شد، این مسئله را بزرگ نمایی نکنید، با شناختی که از نمایندگان خوزستان دارم می‌دانم آنها آدم‌های کینه‌ای نیستند.

بعد از برگزاری جلسه هیئت دولت در خوزستان در هفته قبل که بدون حضور خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد، خبری به نقل از نماینده ولی فقیه در استان خوزستان روی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور قرار گرفت که در آن نماینده ولی فقیه از شیوه برخورد نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور انتقاد و از شخص محمد رضا رحیمی عذرخواهی کرده بود.