چند توصیه برای آنها که به استخر می‌روند

خورنا: رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:‌ استخرها به دلیل داشتن شرایط خاص و تراکم افراد زیاد در آن می‌توانند به راحتی به کانونی برای بیماری‌ها تبدیل شوند و به همین دلیل رعایت بهداشت استخرهای شنا یک امر مهم و مورد توجه مسوولان بهداشتی است.

 مهرداد شریفی در گفت‌وگو ایسنا با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت از سوی شناگران اظهار کرد: شناگران باید قبل و پس از شنا، حمام کنند تا از انتقال بیماری‌های جلوگیری شود و به مدت ۳۰ ثانیه پیش از وارد شدن به ‌استخر، پاها را در حوضچه ضدعفونی قرار دهند. همچنین بینی و مثانه باید پیش از ورود به استخر تخلیه شوند.

 

وی تصریح کرد: هر شناگر باید از وسایل شخصی خود استفاده کند و استفاده مشترک از وسایلی چون مایو، کلاه‌شنا، حوله ممنوع است.

 

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:‌ شنا در اسلام توصیه شده و حتی استخرها می‌توانند به عنوان کانونی برای آب‌درمانی استفاده شوند؛ همچنین هر سال با گرم شدن هوا نیز شاهدیم که تعداد افراد مراجعه‌کننده به استخرها افزایش می‌یابد.

 

شریفی افزود: در جلسه‌ای که در آستانه فصل گرما با مدیران استخرهای اهواز برگزار شد، موارد و ضوابط بهداشتی ضروری یادآوری شد. شرط اصلی صدور مجوز برای استخرها رعایت اصول کامل و موازین بهداشتی است و در صورت مشاهده تخلف با مدیران استخرها برخورد می‌شود. مردم نیز می‌توانند تخلفات را به شماره تلفن ۳۲۲۷۳۶۹ مرکز بهداشت شرق اهواز اعلام کنند.