وزیر سابق اطلاعات: آمدن حسن روحانی یعنی آمدن هاشمی و خاتمی

خورنا: مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به معنای آمدن هاشمی و خاتمی و آمدن همه اصولگرایان معتدل، متدین و اصلاح‌طلبان عاقل و دوراندیش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام علی یونسی دقایقی پیش در همایش حامیان مردمی حسن روحانی که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد با بیان اینکه امروز در دنیا یکی از مؤلفه‌های توسعه امید به زندگی، امید به آینده و شادی است، اظهار کرد: به زیبایی می‌بینیم که حسن روحانی برای خود شعار تدبیر و امید را برگزیده چرا که این گمشده ملت ما است.

وی افزود: امروز در جامعه شاهدیم فرهنگی حاکم شده که هر کار درست و ستودنی از سوی زنان را هم مردانه عنوان می‌کنیم در حالی که باید این فرهنگ از جامعه پاک شده و فرهنگ درست زن و مرد را حاکم کنیم؛ پس تا امروز شاهدیم که در عین حال گسترده‌تر شدن فرهنگ مرد سالارانه در بسیاری از جاها به آن رنگ و لعاب دینی می‌دهیم.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ ضد انسانی از فرهنگ ما پاک شود خاطرنشان کرد: در آن موقع است که اگر از فاطمه زهرا (س) سخن می‌گوییم باید بدانیم که از یک زن سخن می‌گوییم تا انتخابات فاطمی بودن همان قدر ارزشمند است که علوی بودن ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نباید مدیریت جامعه به دست افراد نالایق و بی‌دین قرار گیرد، تصریح کرد: امروز این نگرانی را داشتیم که چه کسانی می‌آیند در منطقه مدیریت قرار گیرند و حتی روز به روز این نگرانی بیشتر می‌شود؛ از زمانی این نگرانی بیشتر شد که دیدیم شعارهای دینی و ظواهر دینی بیشتر مطرح ولی عمل نشد و کسانی آمدند که فکر می‌کردند با تمسک به ارزش‌ها و شعارهای دینی می‌توانند هر جنایتی را مرتکب شوند.

وی متذکر شد: امام علی (ع) در زمانی که حکومت کرد یک جنگ یا فتح نداشت چرا که امامان ما عدالت، رفاه واقعی مردم و اسلام ناب محمدی را می‌خواستند نه شعارهای عوام فریبانه را، امام علی (ع) بیشتر از هر چیز به دنبال هدف اصلی یعنی اسلام ناب و جلب رضایت مردم، رفاه، عدالت و انتصاب انسان‌های شایسته در مناصب بود و در عین حال از فاجعه‌های احتمالی پیش‌بینی‌هایی نیز داشت.

* «بی‌تدبیری» بزرگ‌ترین خطری که ملت ایران را تهدید می‌کند

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: بزرگ‌ترین خطری که ملت را تهدید می‌کند بی‌تدبیری است که این یعنی بی‌آیندگی و بی‌امیدی؛ آنجا که تدبیر نیست یعنی شعار و عوام فریبی و دروغ وجود دارد.

وی با بیان اینکه ملت ما همیشه از گروه‌های تند، افراطی رنج برده است، افزود: این بی‌عقلی‌ها، افراطی‌گری‌ها و بی‌تدبیری‌ها که متاسفانه در تمام گروه‌ها، جناح‌ها و دوره‌ها بوده است گاها با استفاده از ابزار قدرت هزینه‌های سنگینی را بر جامعه تحمیل کردند.

* قرآن و اسلام متعلق به عده‌ای محدود نیست

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی انسانی ما در این مدت، دو آسیب غیرقابل جبران دیده است، تاکید کرد: نادیده گرفتن ارزش‌های دینی و بی‌جا استفاده کردن از آن‌ها و آسیب دیگر ابزاری استفاده کردن از ولایت، دین، اسلام و قانون اساسی و ولایت فقیه و سوء استفاده از این‌ها بوده که سبب بی‌اعتمادی مردم و جوانان است.

وی تاکید کرد: این ارزش‌ها برای همه ملت است در حالی که افرادی به دنبال این بوده که ارزش‌ها را همچنان در محاصره خود نشان دهند.

* هاشمی بعد از جنگ، خزانه خالی و تهی را تحویل گرفت ولی مملکت را آباد کرد

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به دوره سازندگی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ خزانه خالی و تهی را تحویل گرفت و با نفت بشکه‌ای کمتر از ۲۰ دلار مملکت را آباد کرده و ساخت و امروز بسیاری از زیرساخت‌های کشور مربوط به همان زمان است.

وی تاکید کرد: عده‌ای آمدند و شروع به تخریب شخصیتی وی کردند به گونه‌ای که گویا این هاشمی نیست که فرمانده جنگ و رئیس دولت بوده است و در تمام سختی‌ها و مشکلات یار و یاور حضرت امام و رهبری بوده است به گونه‌ای تخریب این شخصیت را آغاز کردند که سخن گفتن از وی جرم تلقی می‌شد.

وی افزود: با دروغ‌گویی، جعل و تهمت فضایی را شکل دادند و موجی را ایجاد کردند و از طرفی نیز همه مدیران مرتبط با هاشمی، خاتمی و رهبری را کنار گذاشتند.

یونسی با بیان اینکه نباید ارزش‌های پیشین خود را ناامید کرده و کنار بگذاریم تأکید کرد: باید حرمت‌ها حفظ شود و از نظر مشورتی آن‌ها استفاد کنیم امروز شاهد به حراج گذاشتن ارزش‌های مذهبی چون اخلاق هستیم به گونه‌ای اخلاق را وارونه کردند و دروغ گفتن و تهمت زدن را خوب جلوه دادن که امروز شاهد این چنین رفتارهای ضد اخلاقی در کشور هستیم.

در این وضعیت شاهدیم که در رقابت‌های سیاسی تقوای سیاسی کنار گذاشته شده و بی‌خردی جایگزین تدبیر شده است.

وی با بیان اینکه باید به ارزش‌های اسلامی و به اخلاق پاک محمدی برگردیم گفت: بار دیگر باید برای آینده کشور مدبرانه و عاقلانه و در مسیر اعتدال و عقل و تدبیر برای مردم امید ایجاد کنیم.

* آمدن روحانی یعنی آمدن هاشمی و خاتمی

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوابق مدیریتی و اجرایی حسن روحانی اذعان داشت: حسن روحانی محصول همکاری و تجربه دو دوره موفق هاشمی و خاتمی بوده است و مزایای دو جریان را همواره با خود همراه داشته و از طرفی همواره همه را به وحدت، همکاری دعوت کرده است بنابراین می‌توان وی را به عنوان حلقه وصال دو دوره هاشمی و خاتمی دانست.

وی تاکید کرد: بنده شخصا احساس وظیفه دینی، اخلاقی و ملی و احساس خطر کردم که اگر برای آینده کشور تدبیر، عقلانیت و اعتدال نباشد چه بسا خطرات بیشتر و تهدیدات سنگین‌تری بر ما تحمیل شود در حالیکه اگر سکان‌دار اجرایی کشور فردی مانند حسن روحانی باشد امید نجات داریم.

وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آمدن حسن روحانی به معنای آمدن هاشمی و خاتمی است افزود: آمدن حسن روحانی به معنی آمدن همه اصولگرایان عاقل، معتدل و متدین و اصلاح‌طلبان عاقل و دوراندیش است.

یونسی خاطرنشان کرد: بنده شرایط را برای پیروزی حسن روحانی بسیار مناسب می‌بینم حسن روحانی مورد اعتماد رهبری و شخصیت‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی است و از طرفی تجربه موفقی در کارنامه خود به ثبت رسانده است؛ در منشور اخلاقی روحانی رفتارهای غیر اخلاقی، اجراگری‌های نادرست و تخریب وجود ندارد.