۷۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری اهواز

خورنا: شهردار اهواز گفت: براساس برنامه پنج ساله شهرداری اهواز برای سال‌ جاری، ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهاد شده و به تصویب رسید.

منصور کتانباف امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ساحل‌سازی رودخانه کارون در اهواز باید ده‌ها سال پیش انجام می‌شد، چراکه کارون یک موهبت الهی بوده و در گذشته مظهر اقتصاد شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ساحل‌سازی کارون در یک محله محدود نیست و در تمام شهر دیده می‌شود، ادامه داد: در دوره ریاست من ساحل‌سازی کارون در ۱۸ کیلومتر انجام شد و این رقم نشان می‌دهد که در ۲۲ ماه گذشته بیشتر از کل مدت قبل ساحل‌سازی کارون صورت گرفته است.

شهردار اهواز اضافه کرد: طبق قانون، رودخانه در محدوده شهر متعلق به شهرداری است، اما این قانون در اهواز اجرا نمی‌شود و ما نیز آن را محل دعوی قرار ندادیم و با مدیریتی که استاندار به خرج داد، مقرر شد که سازمان آب و برق دیوارسازی و لایروبی را انجام دهد و شهرداری نیز فضای سبز را درست کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر لایروبی رودخانه کارون توسط آبفا در حال انجام است، عنوان کرد: برای لایروبی کامل جزیره‌ها باید یک دستگاه لایروب وارد استان شود که دستور خرید آن توسط استاندار به سازمان آب و برق داده شده است و برای آغاز کار این دستگاه، ابتدا باید کل رسوب سطح در همه جزیره‌ها برداشته شود.

کتانباف افزود: سازمان آب و برق در سال ۹۳-۹۲ قراردادی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای دیوارسازی و لایروبی رودخانه کارون از پل شهید هاشمی به سمت جنوب بسته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه توسط آبفا جلوگیری شده است، متذکر شد: هنوز در رودخانه کارون در پنج تا شش نقظه تخلیه فاضلاب انجام می‌شود؛ در حالی که این کار می‌تواند انجام نشود و این مسئله باید توسط اداره بهداشت و سازمان محیط زیست پیگیری شود.

*ساخت پل شهید سوداگر در مدت کمتر از یک سال

وی با بیان اینکه ساخت پل در اهواز از بار ترافیکی شهر کم می‌کند، خاطرنشان کرد: در دوره فعالیت من پل شهید سوداگر در مسیر کیانشهر در اردیبهشت ۹۱ آغاز شد و در اسفند‌‌ همان سال به پایان رسید، ساخت یک پل ظرف مدت کمتر از یک سال در شهرداری اهواز بی‌سابقه است.

کتانباف در این زمینه افزود: پل علوی که از سال ۸۱ معطل بود در این مدت به پایان رسید، پل ملی راه ساخته شد، ساخت زیر گذر خلیج فارس آغاز شده است و یک دیواره آن به پایان رسیده است و زیر گذر توحید و چمران نیز ماه آینده آغاز می‌شوند.

* دو میلیون متر مکعب آسفالت در سال ۹۱

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله شهرداری اهواز از سال ۹۰ تا ۹۴ استمرار خواهد داشت، عنوان کرد: ما طبق برنامه کار کرده‌ایم و ۲ میلیون متر مربع آسفالت در سال ۹۱ را داشتیم، در سال ۹۱-۹۰ نزدیک به ۱۰۰ درصد مسیر‌های اصلی و ورودی‌ها و بیش از ۲۰۰ کیلومتر خیابان‌های خاکی، زیرسازی و آسفالت شدند.

*افزایش یک هزار و ۴۰۰ تاکسی به ناوگان اهواز در سال۹۱

شهردار اهواز ادامه داد: در شرایطی که در کشور اتوبوس تولید نمی‌شود و این خودرو به حداکثر قیمت خود رسیده است در سال گذشته ۱۵۸ دستگاه اتوبوس کولردار در اهواز خریداری کرده‌ایم.

وی از افزایش و نوسازی یک هزار و ۴۰۰ تاکسی در سال گذشته در ناوگان تاکسیرانی اهواز خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد، تاکسی‌های اهواز به ۴ هزار دستگاه رسید؛ در حالی که با توجه به جمعیت اهواز تعداد تاکسی‌ها باید ۷ هزار دستگاه باشد.

کتانباف در این خصوص اضافه کرد: در سال ۹۰ در شهرداری تهران یک هزار و ۱۰۰ تاکسی نوسازی شد و این اتفاق، تیتر یک همه روزنامه‌ها شد و این درحالی است که تهران دارای ۸۳ هزار تاکسی رسمی است، بنابراین این افزایش در اهواز می‌تواند یک کار بسیار بزرگ باشد.

*تبدیل خیابان سلمان فارسی به یک پیاده راه

وی در خصوص سیما منظر شهری اظهار داشت: بدنه‌سازی خیابان طالقانی و میدان شهدا در حال انجام است و در رابطه با خیابان سلمان فارسی ما فرض را بر این گذاشتیم که این خیابان هیچ چیز ندارد و از ابتدای شروع به ساخت شبکه فاضلاب، برق، آب کردیم و در حال حاضر در حال تکمیل شدن است و این خیابان به یک پیاده راه تبدیل می‌شود.

*اضافه شدن ۳۰۰ هکتار فضای سبز درون شهری

شهردار اهواز از اضافه شدن ۳۰۰ هکتار فضای سبز درون شهری خبر داد و بیان داشت: میزان سرانه فضای سبز شهری در هرسال یک متر است؛ در حالی که در اهواز بیش از دو برابر عدد معمول آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نگهداری ۱۰ هکتار فضای سبز بیش از چند صد میلیون تومان هزینه دارد تصریح کرد: قانون برای ایجاد کمربندی سبز شهرداری را مجری می‌داند و تامین منابع آن به عهده ارگان‌های دیگر است اما در حال حاضر شهرداری هم منابع را تامین می‌کند و هم مجری است و ارگان‌های مربوطه به هر دلیلی کار خود را انجام نمی‌دهند.

شهردار اهواز با بیان اینکه گسترش فضای سبز در شهر اهواز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مشهود است، اذعان داشت: پارک ۴۲ هکتاری اهواز که در دوره ریاست شهردار قبلی بلاتکلیف مانده بود و برای فضاسازی ۱۵ هکتار آن در سال ۸۸ در حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه کرده بودند که در دوره ریاست من به پایان رسید.

۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری اهواز در سال ۹۲

کتانباف با تأکید بر اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است گفت: شهرداری از منابع دولتی برخوردار نیست و منابع آن را باید مردم تأمین کنند و به عبارتی دیگر خود شهرداری باید درآمد ایجاد کند تا بتواند هزینه کند.

وی اضافه کرد: میزان کمک دولت به شهرداری اهواز در سال ۹۱ در حدود ۶ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان بود و در مقابل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از مردم دریافت کرد.

شهردار اهواز در پایان از بودجه پیشنهادی ۷۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اهواز در سال ۹۲ خبر داد و گفت: این میزان بودجه تصویب شده است و باید تلاش کنیم تا این پول تولید شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *