شهردار اهواز: استاندار تمام اختیارات یک شهردار را به من تفویض نکرد

خورنا: شهردار اهواز گفت: استاندار به هر دلیلی تمام اختیارات یک شهردار را به من تفویض نکرده است.

منصور کتانباف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این باور وجود دارد که شورای شهر یک نهادی از دل مردم است و برای مردم می‌باشد و چه خوب است که انسان‌های متعهد، متخصص و با تجربه در امور مدیریت شهری توسط مردم انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه از نداشتن شورای شهر در اهواز ناراحت هستم اذعان داشت: اهواز لیاقت یک شورای شهر خوب را دارد و امیدوار هستیم اهواز نیز مانند شهرهای دیگر برای ارتقا و بهره برداری مفید از مدیریت شهر دارای یک شورای خوب گردد.

شهردار اهواز خاطر نشان ساخت: زمانی که شورای شهر بود شهرداران و سرپرستان اختیارات بیشتری داشتند و به دلیل اینکه تفویض اختیار نشد الان اختیارات ما بسیار کمتر است و دستمان بسته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چه اختیاراتی را تفویض نکردند اظهار داشت: یک سری از اختیارات بدیهی شهرداری که در همه شهرداری‌ها وجود دارد.

*کتانباف اهل لابی‌گری نیست

کتانباف ادامه داد: با وجود اینکه تفویض اختیارات صورت نگرفت شما عملکرد شهردار ۲۰ ماهه را با عملکرد ۲۲ ماه خدمت یک شهردار گمنام با هم مقایسه کنید، کسانی که معتقدند در دوره ریاست من کاری صورت نگرفته است به این دلیل است که به منافعی که مد نظرشان بود نرسیدند.

وی در این باره ادامه داد: من به آن‌ها می‌گویم که کتانباف اهل لابی‌گری نیست و پیشنهاد می‌کنم که در قضاوت خود رعایت عدالت و انصاف را داشته باشند و از روی حب و بغض رفتار نکنند.

*به هیچ کارگری بدهکار نیستیم

شهردار اهواز با اشاره به نابسامانی‌های شهرداری در زمان تحویل گرفتن پست بیان داشت: ۳ سال پس از تحویل گرفتن پست با تجمع کارگران مواجه شدم که ۶ ماه حقوق نگرفته بودند، اغتشاش پیمانکارانی که از سال ۸۵ طلبکار بودند و مراجعه افرادی که با ادعای اینکه شهرداری ملک آن‌ها را تصرف کرده است اما پول را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: در طی ۱۵ ماه گذشته هیچ گونه تجمعی در شهرداری نداشته‌ایم و به هیچ کارگری بدهکار نیستیم و این نشان می‌دهد که یک کار بزرگ انجام شده است.

*تعجب از تبلیغات میلیاردی برای انتخابات شورای شهر

کتانباف با اشاره به اینکه شورای شهر شغل نیست بیان داشت: شورای شهر محل درآمد نیست بلکه یک کار عام المنفعه برای خدمت به مردم است و در قانون هم به عنوان شغل مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: از عضویت در شورای شهر درآمدی حاصل نمی‌شود حال اینکه عده‌ای برای کاری که از آن درآمدی حاصل نمی‌شود ۲ میلیارد تومان هزینه می‌کنند و تبلیغات میلیاردی انجام می‌دهند تا در آن قرار بگیرند جای تعجب دارد.

*عدم استفاده از منابع شهرداری برای تبلیغات

شهردار اهواز با بیان اینکه از شهرداری اهواز تعدادی برای شورای شهر کاندید شده‌اند تصریح کرد: این افراد به دلایلی از جمله اینکه بتوانند ارتقا یابند، به شرایط بهبود برسند و یا شاید هم اینکه راه نجاتشان را در این می‌بینند برای شورای شهر کاندید می‌شوند و متصور هستند که رای می‌آورند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص استفاده این افراد از منابع شهرداری برای تبلیغات گفت: از امکانات شهرداری برای تبلیغات نمی‌توانند استفاده کنند زیرا این امکانات بسیار محدود است.

کتانباف اضافه کرد: طبق قانون عضویت در شورا مستلزم استعفا دادن از پست است و نه شغل و شخص می‌تواند در شغل خود باقی بماند.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای شورای شهری که در آینده در اهواز بر سر کار می‌آید عنوان کرد: من بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌ام و چه شورای شهر آینده اهواز، بخواهد یا نخواهد رفتنی هستم.