استقرار مدرن‌ترین شناورهای امداد دریایی در سواحل کشور

ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرامام خمینی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین وظیفه سازمان‌های دریایی طبق قانون سازمان جهانی دریانوردی تلاش برای تامین امنیت برای شناورهای تجاری است.
وی بیان کرد: تاکنون سازمان بنادر و دریانوردی تلاش‌های خوبی برای تحقق این هدف انجام داده که افزایش امکانات و تجهیزات برای انجام عملیات‌های امداد و نجات از جمله این اقدامات است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه از تدوین قوانین ملی برای شناور‌ها خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با کنترل و نظارت بر قوانین تدوین شده زمینه ارتقای شاخص‌های ایمنی بنادر کشور نیز فراهم شود.
ایدنی اظهار داشت: صدور گواهینامه‌های دریانوردی بر اساس گواهینامه‌های IMO(سازمان جهانی دریانوردی) یکی از برنامه‌های بسیار مهم برای افزایش ضریب ایمنی در دریا است که بایستی مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی افزود: کنترل استاندارد بودن کشتی‌ها از جمله موارد جدی است که باید با نظارت و کنترل دقیق شناورها مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه گفت: سازمان بنادربا تجهیز سواحل کشور به مدرنترین شناورهای دریایی برای  تجسس و نجات و امداد دریایی اقدام موثری برای افزایش ضریب ایمنی تردد در مسیر دریا انجام داده است.
ایدنی در خصوص میزان استقبال از حمل و نقل دریایی در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور ما ۹۰ درصد از فعالیت‌های تجاری از طریق دریا انجام می‌شود.
وی افزود: در این ارتباط بیش از ۴۶هزار دریانورد در سطح آب‌های ساحلی کشور مشغول فعالیت هستند که این نشان از وضعیت مناسب فعالیت دریایی در کشور است.
وی در ادامه از راه‌اندازی مرکز تجسس و نجات دریایی در اروندرود خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این مرکز بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: با افتتاح این مرکز که در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد ضریب تردد دریایی در مسیر اروندرود و غرب خلیج فارس افزایش جدی خواهد یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *