دانشکده های پزشکی دزفول، آبادان و بهبهان به دانشگاه ارتقاء یافتند

خورنا: یکی از مصوبات مهم نشست هیات دولت در خوزستان که با پیگیری استاندار خوزستان و مسوولان دانشگاهی این استان ، فراهم شد، ارتقاء دانشکده های پزشکی دزفول ، آبادان و بهبهان به دانشگاه بود.

به گزارش خورناف هیات دولت دوشنبه شب گذشته در پایان دور چهارم سفر استانی به خوستان ، نشست رسمی خود را به ریاست محمد رضا رحیمی معاون رییس جمهوری در اهواز تشکیل داد.

جمعی از اساتید دانشگاهی ارتقاء این دانشکده ها به دانشگاه را سرمنشاء تحولاتی مثبت در حوزه توسعه و ارتقاء سطح بهداشت و درمان منطقه با تربیت پزشکانی حاذق و متخصص ، همچنین آبادانی منطقه دانستند.

دکتر حسن مرورتی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اثرات مثبت ارتقاء این دانشکده به دانشگاه برای منطقه را کمک به توسعه بخش بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

وی افزود: این امر قطعا در جذب کادر علمی جدید ، ایجاد ظرفیت جدید دانشگاهی برای فارغ التحصیلات مدارس ، اشتغالزایی و جذب نیروهای بومی و غیره موثر خواهد بود.

این مصوبه هیات دولت ،موجبات خرسندی و خوشحالی جمع زیادی از خانواده های سه شهرستان دزفول ، آبادان و بهبهان را درپی داشته است .

دکتر ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون رییس جمهوری در نشست هیات دولت در محل استانداری خوزستان با تقدیر از استقبال کم نظیر و باشکوه مردم خوزستان از هیات دولت گفت: تلاش دولت ، برداشتن گام هایی بزرگ در راستای تامین معیشت و رفاه مردم خوزستان است تا بخشی از عظمت شکوهمند را جبران کند.

وی افزود: سفرهای هیات دولت به استان های کشور با رویکردهای معین و مشخصی شکل گرفته و چهارمین سفر هیات دولت ،جمع بندی سه سفر گذشته دولت به استان خوزستان و رفع موانع اجرا نشدن برخی مصوبات است.