استاندار خوزستان ورود دلالان عراقی به بازار گندم خوزستان را تکذیب کرد

خورنا: سید جعفر حجازی در جلسه شورای کشاورزی که امروز(پنجم اردیبهشت‌ماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید کشاورزان را به فروش گندم خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی تشویق کنند.

به گزارش ایسنا، وی ورود دلالان عراقی و پیش خرید گندم خوزستان را تکذیب و بیان کرد: به دلیل عدم وجود مرز آزاد بین ایران و عراق جهت خروج گندم، هیچگونه دلالی اقدامی به خرید گندم از کشاورزان نکرده است.
استاندار خوزستان افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کلیه گندم کشاورزان استان را خریداری می‌کند و مازاد بر مصرف را به خارج از استان صادر خواهد کرد.
حجازی از فرمانداران شهرستان‌ها خواست که بر فروش گندم کشاورزان نظارت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی خوزستان در سال جدید، خاطرنشان کرد: امسال ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود هفت درصد به طرح توسعه کشاورزی اختصاص یافت که بیشترین تسهیلات در سطح کشور به استان داده شده است.
استاندار خوزستان، تصریح کرد: با این میزان اعتبار می‌توان طرح‌هایی بزرگ مانند مجتمع‌های شیلاتی، گاومیش داری، دامداری و دامپروری را جهت تأمین نیاز استان به شیر، گوشت قرمز و سفید راه‌اندازی کرد.
حجازی با تأکید بر تصمیمات گرفته شده در شورای کشاورزی کشور، اظهار کرد: فرمانداران باید سرمایه‌گذاران هر منطقه را شناسایی و طرح‌های بزرگ کشاورزی را به آن ها معرفی کنند.
وی هشدار داد: اگر متقاضیان طرح‌های کشاورزی تا ۲۰ روز دیگر پرونده‌های خود را نزد بانک‌ها تکمیل نکنند، از لیست طرح توسعه کشاورزی حذف می‌شوند.
استاندار خوزستان، خاطرنشان کرد: امسال سقف اعتبارات برای هر شهرستان‌ با توجه به قابلیت‌های آن تعیین و بر اساس میزان جذب اعتبارات عملکرد هر شهرستان ارزیابی می‌شود.
همچنین کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در این جلسه اظهار کرد: با توجه به این‌که ۱۳ درصد نیاز کشور به محصولات کشاورزی را خوزستان تأمین می‌کند ۱۵ درصد تسهیلات کل کشور در سال جاری به خوزستان اختصاص یافته است.
وی افزود: امسال ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی به خوزستان اختصاص یافت. همچنین اجازه آبزی‌پروری در کانال‌های انتقال آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی به کشاورزان خوزستانی داده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تسهیلات مصوب و پرداختی در طرح توسعه کشاورزی از سال ۹۰ تا کنون خاطرنشان کرد: ۸۲۲۳ طرح به مبلغ ۸۰۹ میلیارد تومان در کارگروه استانی مصوب شده که این رقم بیش از تسهیلات ابلاغی به استان است. همچنین ۶۴۵۴ طرح به ارزش ۵۵۳ میلیارد تومان در بانک‌های عامل به‌ویژه بانک کشاورزی که قسمت عمده اعتبار طرح‌های کشاورزی در این بانک می‌باشد، مصوب شده است.
چنگلوایی ادامه‌ داد: از سوی دیگر ۵۵۴۴ طرح به ارزش ۲۷۲ میلیارد تومان به متقاضیان طرح‌ها پرداخت شده‌ است.
وی یادآور شد: خوزستان هم‌چنان در تصویب و پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در جایگاه اول قرار دارد.
استاندار خوزستان همچنین در جلسه کارگروه مسکن که امروز پنجشنبه( پنجم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، تأکید کرد: طرح‌های مسکن مهر باید پیش از پایان دولت دهم تعیین تکلیف شوند.
حجازی اظهار کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی باید به اعضای تعاونی‌های مسکن هشدار دهد که هر چه سریع‌تر سهم آورده خود را بیاورند تا طرح‌ها سریع‌تر به نتیجه برسد.
وی افزود: کندی روند اجرای طرح‌های مسکن مهر به ضرر اعضای تعاونی‌ها است زیرا قیمت مصالح ساختمانی روز به روز در حال افزایش است. متقاضیان اگر اقدامی نکنند با مشکل مواجه خواهند شد.
استاندار خوزستان، اضافه کرد: بر اساس میانگین کشوری، خوزستان در زمینه طرح مسکن مهر مقام نخست را دارد، به طوری که ۸۵ درصد زیرساخت‌های واحدها تکمیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، محمد شهیدزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: به طور کلی از آغاز طرح مسکن مهر تاکنون ۱۸۷ هزار و ۲۲۵ واحد به بهره‌برداری رسیده که ۷۷ هزار و ۹۵۰ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۲ هزار و ۳۷۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.
وی افزود: امسال ۳۲ هزار و ۳۴۰ واحد آماده افتتاح است که ۳۱ هزار آن روستایی و ۱۲۶۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه افتتاح مسکن مهر برای امسال، ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۰۹ واحد در خردادماه ۲۰ هزار واحد در شهریورماه، ۱۶ هزار واحد در آذرماه و ۱۵ هزار واحد اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *