صادرات ۹۳۰ تن محصول کشاورزی از خرمشهر به خارج از کشور

خورنا: سید محمد ادریس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، ارزش  محصولات صادر شده در طی سه ماه دوم سال جاری ۴۰۰ هزار و ۷۶۲ دلار اعلام کرد.
وی تصریح کرد: محصولات  صادر شده از طریق مرز دریایی بنادر آبادان و چوئبده به کشورهای کویت و امارات شامل هندوانه، خربزه، کیوی، کدو حلوایی، پیاز و سیب زمینی، سیب درختی ، برنج و چغندر بوده است.
رئیس جهاد کشاورزی آبادان افزود: طی سه ماه نخست سال جاری واحد قرنطینه اداره حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی آبادان ۳۹ برگ گواهی بهداشت نباتی صادر کرده است.
وی در ادامه در تشریح عملکرد جهاد کشاورزی آبادان گفت: عملیات زیرساختاری و فنی ـ مهندسی آب و خاک، تولیدات گیاهی، باغبانی، حفظ نباتات، تولیدات دامی، ترویج و آموزش کشاورزی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در تحقق‌بخشی به تولیدات بیشتر در این منطقه بوده است.
ادریس‌پور با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، افزود: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته و در حال انجام در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه بیشتر بخش کشاورزی در این شهرستان باشیم.
رئیس جهاد کشاورزی آبادان از تلاش این اداره برای افزایش بحث آموزش کشاورزان به منظور افزایش کاربری زمین‌های زراعی خبر داد و خاطرنشان کرد: این اداره بدین منظور دوره‌های آموزشی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده که امیدواریم با استقبال خوب کشاورزان شاهد عملیاتی شدن این موارد در زمان کشت، داشت و برداشت محصول باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *