احداث موزه منطقه‌ای خوزستان در اهواز

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از احداث موزه منطقه‌ای استان در پارک جزیره شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی اداره میراث فرهنگی استان خوزستان، پرویز پورفرخی اظهار کرد: آثار تاریخی از پنج استان مجاور قرار است در موزه منطقه‌ای شهر اهواز نگهداری شود.

وی در خصوص پایان کار موزه منطقه‌ای افزود: در صورتی که اعتبارات لازم برای ادامه فعالیت‌های عمرانی پروژه از سوی دولت تامین شود در چند سال آینده شاهد افتتاح موزه‌ای در شأن استان خوزستان خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان خاطرنشان کرد: این موزه در چهار هکتار از زمین‌های پارک جزیره اهواز حد فاصل پل سفید و پل سیاه این شهر احداث می‌شود.

وی همچنین از بازدید معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی و نماینده رئیس جمهور در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان خوزستان از پروژه در حال احداث موزه منطقه‌ای خوزستان در شهرستان اهواز خبر داد و گفت: به علت غنای تمدن کهن در خوزستان و وجود بخش‌های باستانی منحصر به‌فرد، آثار و محوطه‌های تاریخی بسیار زیادی که در خوزستان وجود دارد لازم است موزه منطقه‌ای هرچه سریع‌تر راه اندازی شود.

پورفرخی ادامه داد: با توجه به پتانسیل استان خوزستان و شهر اهواز در بخش گردشگری نیاز است که هر چه سریع‌تر با تامین اعتبارات لازم، پروژه موزه برای استفاده مردم و گردشگران آماده شود.

لازم به ذکر است؛ در ابتدا قرار بود پارک جزیره اهواز توسط سازمان آب و برق خوزستان به موزه گنجینه ملی آب تبدیل شود که با بروز مشکلاتی در مدیریت آن، در سال ۱۳۸۸ سازمان میراث فرهنگی با ورود به این جزیره، ساخت و ساز در ساختمان نیمه کاره این موزه را ادامه داده و قرار است موزه منطقه‌ای خوزستان در این جزیره ساخته شود.