شناسایی ۴۰۰ معلول ناشنوا در آبادان

خورنا: علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این که در یک مراسم ویژه‌ای از معلولان ناشنوا تجلیل شد، اظهار داشت: در این مراسم ویژه ناشنوایان، مسئولان انجمن شنوایان استان و آبادان تعدادی  از اعضای شهر، ناشنوایان و  خانواده‌های آنها حضور داشتند.
وی در ادامه با اعلام این که در این راستا بر حل نیازها و مشکلات ناشنوایان تاکید شد، افزود: به منظور حل مشکلات ناشنوایان و اهمیت خدمت به معلولان ناشنوایان، مسئولان مراکز غیر دولتی، ادارات و سازمان‌ها بایستی کمک رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان بیان کرد: از نظر پراکندگی جمعیت معلولان در شهر آبادان و استان، ناشنوایان پس از معلولان ذهنی و جسمی، بیشترین آمار معلولان را تشکیل می‌دهند.
فرحانی گفت: اگر بخواهیم عارضه ناشنوایی را تا حد امکان به سمتی ببریم که اثراتش به حداقل برسد، نیاز به یک سری از امکانات و راهکارها از جمله طرح تست ناشنوایی نوزادان دارد که بعد از تولد مورد معاینه شنوایی قرار گیرند.
وی افزود: میزان بالایی از بیماری‌های کم شنوایی و ناشنوایی و سخت شنوایی قابل درمان و پیشگیری است و که اجرای این امر با پیشرفت بیش از بیش  طرح غربالگری شنوایی می‌تواند امکان‌پذیر باشد.
رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی، توانبخشی در ورزش است که این امر شامل معلولان جسمی و حسی است.
فرحانی گفت وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ معلول ناشنوا در آبادان وجود دارند که نیازمند حمایت بیشتر هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاه‌ها شاهد افزایش روزافزون امکانات و همچنین خدمات ارائه شده به معلولان موجود در شهرستان آبادان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *