آغاز کار تبلیغات کاندیداهای شورای شهر از ۱۶ خرداد

خورنا: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کار تبلیغات کاندیدای انتخابات شوراها از ۱۶ خردادماه سال جاری آغاز و تا ۲۲ همان ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدکریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی بنا بر اصل ششم قانون اساسی، مردم مسیر انتخابات را تعیین می‌کنند و امور کشور با اتکا به آرای عمومی در دست اقشاری از مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: قطعا نمود اصلی حماسه سیاسی در فرمایشات رهبری، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است به همین دلیل عوامل انتخابات مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

*مشارکت حداکثری را فراهم خواهیم کرد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: انتخابات یک امر سرنوشت‌ساز بوده و تاثیرات داخلی و خارجی آن برای ما ثابت شده است پس زمینه‌های لازم برای یک انتخابات با شکوه و همراه با مشارکت حداکثری را در استان فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: خوزستان همچون سایر استان‌ها ستاد انتخابات را تشکیل داده و پیش از سال جاری عملیات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی با صلابت را انجام داده است و از هر جهت آمادگی لازم را دارد.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات شوراها از گستردگی زیادی برخوردار است جمع آوری آمار از ۷۶ شهر و ۲۰۰۵ روستا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار نفر برای چهارمین دوره انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند که ۱۴ هزار نفر از این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند.

*۱۲ خرداد؛ اعلام نظر قطعی هیئت نظارت در مورد صلاحیت‌ها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در قالب شهرها و بیش از ۱۱ هزار نفر در بخش روستاها ثبت نام کرده‌اند در حالی که در دوره قبل از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام به عمل آمده بود.

وی اظهار کرد: از همان روز اول ثبت نام بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده و تا ۱۰ روز پس از پایان ثبت نام ادامه دارد. حسینی با بیان اینکه همچنین در روز ۱۲ خردادماه از سوی هیئت نظارت استان نظر قطعی اعلام خواهد شد، افزود: کار تبلیغات از ۱۶ خردادماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۲ همین ماه ادامه دارد.

*رسیدگی به شکایات کاندیدا از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خرداد

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از ۲۹ اردیبهشت ماه تا یکم خردادماه نسبت به شکایات خود رسیدگی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در ۵۲ شهر استان اعضای منتخب پنج نفر بوده و در هشت شهر انتخابات هفت نفره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در شش شهر استان انتخابات ۹ نفره، در هفت شهر انتخابات ۱۱ نفره و در دو شهر دزفول و آبادان اعضای منتخب ۱۳ نفر است.

وی با اشاره به اینکه در کلان شهر اهواز اعضای منتخب ۲۱ نفر است، عنوان کرد: در شهرستان‌های کارون، حمیدیه و باوی به صورت مستقل انتخابات انجام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در شهر کوت عبدالله با توجه به جمعیت شهری ۶۳ هزار نفری  اعضای منتخب ۹ نفر هستند، همچنین در شهر حمیدیه با توجه به جمعیت شهری ۲۰ هزار و ۹۸۲ نفری اعضای منتخب هفت نفر است، در شهرهای ملاثانی، شیبان و ویس که جز شهرستان باوی هستند به ترتیب انتخابات پنج نفره، هفت نفره و پنج نفره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سرشماری سال ۹۰ جمعیت استان ۴ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۲۰ نفر است که جمعیت شهری ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۸۱ نفر و جمعیت روستایی یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۳۹ نفر است.

*۵۰ هزار نفر، ناظر بر انتخابات

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه همچنین تعداد شعب اخذ رای ۴ هزار و ۲۹۷ شعبه است، افزود: نزدیک به ۵۰ هزار نفر کار اجرا و نظارت و امنیت بر این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به فضای سیاسی کشور و بین‌الملل و تجاربی که در انتخابات قبلی داریم معتقدم که حضور و مشارکت مردم بیش از گذشته بوده تا این امر موجب یاس و ناامیدی دشمنان باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *