نماینده آبادان: تقویت پشتوانه پولی با افزایش بهای جهانی طلا‌

خورنا: سیدعلی موسوی‌جرف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در یک اقدامی منطقی در سال‌های گذشته پشتوانه پولی کشور از دلار به طلا تغییر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع افزایش بهای جهانی طلا اقتصاد کلان کشور را در مسیر جدی توسعه قرار داده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع افزایش بهای جهانی طلا در ماه‌های گذشته فرصتی جدی برای توسعه اقتصاد کلان کشور به شمار می‌رود که کشور ما تاکنون بخوبی از این فرصت استفاده کرده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط تولید با شرایط بازار طلا و سکه در کشور متفاوت است و نوسان قیمت طلا نمی‌تواند تأثیر زیادی در تولید کشور داشته باشد.
وی در ادامه با بیان این که آمار دقیقی از حجم طلای موجود در بانک مرکزی وجود ندارد،‌ افزود: در حال حاضر افزایش روزافزون قیمت طلا در بازارهای جهانی بازارهای مختلف داخلی را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.
موسوی‌جرف با اشاره به اینکه  نوسان بهای جهانی طلا نباید تأثیری بر بازارهای داخلی داشته باشد گفت: مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی باید با برنامه‌ریزی دقیق از این اتفاق جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان اقتصادی کشور باید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را داشته باشند و با شتاب بالا اقتصاد کلان کشور را توسعه دهند.
وی اضافه کرد: طبق تحقیقات و پژوهش اقتصادی به عمل آمده نوسان قیمت جهانی طلا نمی‌تواند تأثیر زیادی در تولید کشور داشته باشد.
وی در پایان گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان ابراز امیدواری کرد مسئولان اقتصادی از وضعیت فعلی در بازار طلا بهترین استفاده را برای تقویت پشتوانه اقتصاد کشور ببرنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *