معرفی ۱۰واحد متخلف عرضه فرآورده‌های دامی به دادگاه

خورنا: مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی شبکه دامپزشکی را نظارت بر چگونگی تولید و عرضه فرآورده‌های دامی است که در این زمینه بدلیل میزان دربرگیری بهره‌مندی از این محصولات دقت و سرعت بسیار مهم و حیاتی است.
وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی آبادان بدین منظور با اعزام بازرسانی به واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌های دامی تلاش بسیار زیادی برای کنترل کیفی محصولات دامی را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۲ بازدید از مراکز تولید و عرضه دام و ۱۲ مورد بازدید از کارخانه‌های شیر در آبادان توسط شبکه دامپزشکی آبادان انجام گرفته است.
کنارکوهی بیان کرد: در این مدت یاد شده از ۱۳۳ کیلو گرم فرآورده‌ خام دامی نمونه برداری شد که بعد از بررسی نسبت به برخورد با عرضه محصول نامرغوب اقدام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان در ادامه از معدوم سازی ۹ هزار و ۸۱۷ کیلو گرم فرآورده خام دامی تازه و منجد آلوده در آبادان خبر داد و گفت: معدوم کردن مواد یاد شده در پی بررسی یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی از جمله ماهی، میگو و گوشت در نیمه نخست امسال در آبادان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال از چهار هزار و ۶۵۸ هزار مورد از مراکز تهیه، توزیع و فروش فرآورده های خام دامی بازدید به عمل آمده است.
کنارکوهی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها برای بیش از ۱۷۹ واحد صنفی تهیه، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی تذکر کتبی صادر شد.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان افزود: در این مدت به دلیل عدم رعایت تذکرات داده شده بیش از ۱۰ واحد متخلف از این واحدها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نظارت بر عرضه محصولات دامی  برای تامین سلامت مردم میزان بازرسی از این واحدها افزایش خواهد یافت.