ایستگاه نقاشی «آسمان و سیارات» در بندر امام

خورنا: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام (ره) هم زمان با روز نجوم ایستگاه نقاشی با عنوان «آسمان و سیارات» را برگزار کرد.

کانون پرورش فکری بندر امام با همکاری شهرداری و مرکز علمی پژوهشی نجوم بندر امام برای آشنایی بیشتر بچه‌ها با زیبایی‌های کهکشان‌ها ایستگاه نقاشی با موضوع «آسمان و سیارات» در فرهنگسرای مهر این شهر برپا کرد.

در این ایستگاه که بیش از ۹۰ نفر از کودکان و نوجوانان بندر امامی به همراه خانواده‌های خود شرکت داشتند بچه‌ها ضمن نقاشی آسمان و کرات مختلف، سیارات آسمان همچون ماه و… را با حضور کارشناسان مربوطه رصد کردند.

بسعاد طبیشی، مسؤول کانون پرورش فکری بندر امام و مسؤول برپایی این ایستگاه علمی و هنری، در باره این روز گفت: روز نجوم فرصتی استثنایی و مناسب برای ایجاد ارتباط میان بچه‌ها و والدین آن‌ها و زیبای‌های آسمان شب است.

وی افزود: این روز بنا بر تعریف اتحادیه جهانی نجوم روزی در فصل بهار است که گروه‌های نجومی، رصدخانه‌های آموزشی، آسمان نماها و همه علاقمندان نجوم در کنار هم قرار می‌گیرند تا به مردم نشان دهند دنیای نجوم تا چه حد هیجان‌انگیز، سرگرم کننده و زیبا است.

طبیشی ادامه داد: برای ترویج تمام پیشرفت‌های علمی، تدارک دیدن منابع و اطلاعات نجومی برای مردم و دعوت آنها برای بهره‌مندی از زیبایی‌های آسمان شب این روز گرامی داشته می‌شود و شعارهای اصلی با مضامین «بردن نجوم به میان مردم»، «آسمان را نگاه کنید»، «به بالا نگاه کنید» و… برای آن انتخاب شده‌اند که اکنون شعار «بردن نجوم به میان مردم» به ‌خصوص کودکان و نوجوانان راهنمای اصلی برگزار کنندگان این مراسم است.

او یادآور شد: روز بین‌المللی نجوم در چند سال اخیر تبدیل به یکی از فرصت‌های اصلی برای ترویج دانش نجوم و علاقه‌مند کردن مردم برای توجه به جهان بالای سر خود بوده است؛ جهانی شگفت‌انگیز که همیشه انسان را مجذوب خود کرده و در طول تاریخ بارها با رشد و جهش‌هایی که تجربه کرده است زندگی ما انسان‌ها را به سطحی دیگر از نظر معنی شناختی سوق داده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *