ثبت‌نام ۱۵۷ نفر برای ۱۳ کرسی شورای شهر آبادان

خورنا: معاون فرماندار آبادان از ثبت‌نام ۱۵۷ نفر برای ۱۳ کرسی شورای شهر آبادان خبر داد.

سید ولی‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با پایان یافتن زمان ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در آبادان در مجموع ۱۵۷ نفر در این شهر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه آبادان جزو شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است در شورای شهر ۱۳ عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل خواهد داشت.

وی افزود: در شهر اروندکنار نیز ۱۵ نفر ثبت‌نام کردند که این شهر نیز پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل دارد.

رئیس ستاد انتخابات آبادان ادامه داد: همچنین در شهر چوئبده نیز ۱۳ نفر برای تصاحب پنج کرسی شورای این شهر و دو عضو علی‌البدل داوطلب شدند.

موسوی تصریح کرد: در روستاهای اروندکنار نیز در مجموع ۱۸۰ نفر به عنوان داوطلب احراز شورای روستاها ثبت نام کردند که برای ۳۰ روستا هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همه این روستاها جمعیت زیر یک هزار و ۵۰۰ نفری دارند سه عضو اصلی خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات آبادان خاطرنشان‌ کرد: در روستاهای بخش مرکزی که مشتمل بر ۲۵ روستا است تعداد ۱۹۷ نفر داوطلب شدند.

موسوی افزود: از این تعداد ۱۹ روستا دارای سه عضو شورا خواهند بود و شش روستا با توجه به جمعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفری دارای پنج عضو خواهند بود.

وی گفت: با انجام ثبت‌نام مراحل بعدی که شامل بررسی صلاحیت‌ها است آغاز شده و مرجع چهارگانه و هیئت اجرایی انتخابات در این خصوص در حال انجام کار هستند.

رئیس ستاد انتخابات آبادان تصریح کرد: پس از اعلام نهایی اسامی تایید صلاحیت‌ها، افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشود از ۲۸ اردیبهشت ماه تا یکم خرداد می‌توانند اعتراض خود را به هیئت نظارت اعلام کنند.