طرح سرشماری نفوس آبان‌ماه امسال در ماهشهر برگزار می‌شود

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در ماهشهر توسط ۳۳۰ عامل ستادی و اجرایی برگزار می‌شود.

به گزارش خورنا، منوچهر حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه اینکه ایران اسلامی در حال حاضر در مرحله گذار به سوی توسعه بوده و از آنجایی که این گذار با تغییرات وسیع اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی توأم است، ‌هرقدر که بتوان آمار بهنگام‌تری در مورد جمعیت کشور به دست آورد، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از دقت و اعتبار بیشتری برخوردارند.

وی افزود: لذا به همین منظور و بر اساس مصوبه هیات محترم دولت،‌ انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن در فواصل پنج ساله صورت می‌گیرد.

فرماندار ماهشهر خاطرنشان کرد: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح دولت می‌تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص و سپس برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و نظایر آن را تنظیم کند.

حیاتی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح در شهرستان بندر ماهشهر نیز در مرحله دوم آموزش ویژه مدرسان و کارشناسان فنی و اجرایی میزبان شهرستان‌های شادگان،‌ رامشیر و هندیجان بود و این کلاس‌ها در فنی و حرفه ای به مدت ۱۱ روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بندر ماهشهر از دوم آبان ماه به مدت ۲۱ روز با حضور بیش از ۳۳۰ نفر از عوامل ستادی و اجرایی برگزار می‌شود، گفت: کلیه ادارات و نهادهای شهرستان باید در امر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد اهمیت سرشماری و جلب همکاری آنان فعالیت داشته باشند.

فرماندار ماهشهر تأکید کرد: شهروندان نیز باید اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار مأموران سرشماری گذاشته و با در اختیار قرار دادن اطلاعات و مشخصات جمعیتی و مسکن همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند.