نماینده ماهشهر: وضعیت فعلی شهرهای بندری مناسب نیست

خورنا: خلیل حیات‌مقدم عصر امروز در همایش ایمنی و آتش‌نشانی بنادر کشور که در مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از انتظارت جدی در عرصه اقتصادی توسعه بنادر و تامین امکانات مناسب و در خور شهرهای ساحلی و بندری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر از ظرفیت بنادر به خوبی استفاده نشده و انتظار می‌رود سازمان بنادر با بازاریابی بهتر زمینه فعال شدن خطوط بیشتر کشتیرانی را در بنادر فراهم سازد.
نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت بنادر ما به ویژه بندرامام‌خمینی(ره) بسیار بالا است و باید بیشتر از وضع موجود از آن‌‌ها استفاده کرد.
حیات‌مقدم در ادامه سخنان خود با بیان این‌که امکان توسعه بنادر وجود دارد و نخستین گام توسعه بنادر خصوصی سازی فکر کردن است، افزود: خصوصی‌سازی به این معنا نیست که شرکت‌های دولتی شعباتی تحت عنوان خصوصی ایجاد کنند؛ بلکه منظور ایجاد بخش‌خصوصی مطلق به معنای واقعی و حقیقی است.
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع ما باید به بخش‌خصوصی بها دهیم و خود را در مقابل آن قرار ندهیم و بدانیم که بدون همکاری و تعامل بخش‌های‌ خصوصی توسعه‌ای ایجاد نخواهد شد.
حیات‌مقدم با بیان این‌که‌ بهترین و زیباترین شهرها، شهرهای بندری هستند، عنوان کرد: امروزه می‌گویند نسل سوم بنادر باید توسعه پیدا کنند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: ما باید سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی را دعوت کنیم و به‌جای جوسازی از مشارکت‌ آن‌ها در فعالیت‌ها استقبال کنیم.
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان یکی از مشکلات جدی در جلب سرمایه‌گذاران وجود تشریفات اداری بسیار زیاد است که این عامل سبب فرار کردن سرمایه‌گذاران شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *