احمدی نژاد: دولت می‌تواند صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی را در آغاجاری احیا کند

خورنا: رئیس جمهور گفت: دولت می‌تواند صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی را در آغاجاری احیا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفر چهارم خود به استان خوزستان صبح امروز در جمع مردم آغاجاری حضور یافت و در سخنانی به مردم این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاجاری به شهرستان تبدیل شده است قطعاً مشکلاتی دارد که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود: یکی از این مشکلات بافت‌های فرسوده این شهرستان است که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد و دولت در این راستا تا آنجا که امکان دارد بودجه لازم را اختصاص خواهد داد.

رئیس جمهور ادامه داد: راه‌ها و جاده‌های آغاجاری نیز باید اصلاح و خیابان‌های این شهرستان از حالت کنونی خارج شوند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ساختن کارخانه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی امری حیاتی برای این شهرستان است اما با توجه به اینکه ساخت این کارخانه‌ بودجه زیادی را نیاز دارد، از عهده دولت خارج است که باید زمینه حضور بخش خصوصی را در این زمینه مهیا کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با این وجود دولت می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند که پتروشیمی و صنایع پایین دستی در آغاجاری احیا شود.

رئیس جمهور در خصوص طرح آبرسانی آغاجاری نیز خاطرنشان‌کرد: ما این موضوع را هرچه سریع‌تر بررسی و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد را برطرف می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در خصوص کشاورزی این منطقه نیز گفت: سعی می‌کنیم مسائل مربوط به اعتبارات و واگذاری زمین کشاورزی را سریع‌تر برطرف کنیم تا کشاورزان بهتر به کار خود مشغول شوند.

وی در پایان نیز اظهار کرد: مسائل اعتباری مربوط به طرح‌های گازرسانی، کشاورزی، پتروشیمی، آبرسانی و کشاورزی آغاجاری در جلسه امشب هیئت دولت در اهواز بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.