پژویان: قیمت های اعلام شده خودروها نادرست است

خورنا: جمشید پژویان افزود: من متأسفم که آقای مددی چنین اشتباه بزرگی را انجام دادند، این قیمت‌های اعلام شده هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و غیر واقعی هستند. شورای رقابت امروز فقط دستورالعمل را تنظیم کرده است. ما دستورالعمل را فردا صبح به خودروسازها اعلام می‌کنیم، این دستورالعمل بر اساس پارامترهایی که از مراجع رسمی اخذ شده منتهی به یک قیمت می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل شورای رقابت که برای خودروها تنظیم شده است مبتنی بر یک مجموعه مطالعات و مبنای علمی هستند و خود خودروسازها می‌توانند بر اساس این دستورالعمل قیمت خودروها را مشخص کنند.

پژویان تصریح کرد: در این دستورالعمل‌ها متغیرهایی وجود دارد که یکی بر اساس تورم بخشی و یکی شاخص کیفیت است. مبنای محاسبه نیز بر اساس قیمت‌های فروردین ۹۱ است. همچنین خودروسازها می‌بایست سالانه دو درصد بهبود کیفیت داشته باشند.

رئیس شورای رقابت وعده داد صبح چهارشنبه قیمت‌های جدید خودروها و دستورالعمل در سایت شورای رقابت و اعلام می‌شود.

سلطانی: صحبت های مسئولین باعث افزایش قیمت گوشت شد

همچنین در بخش دیگری، سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفتگوی با برنامه پایش درباره شایعه گران شدن قیمت گوشت گفت متاسفانه برخی اوقات مطلبی از طرف مسئولین درباره ارز عنوان می شود که شاهد هستیم که آن مطلب تاثیر منفی بر جامعه می گذارد. در چند روز اخیر اظهار نظرهایی در رابطه با حذف ارز مرجع گوشت شده که این صحبت ها مسبب افزایش قیمت گوشت شد.

دانایی: ناچاریم شکر را گران کنیم

بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر نیز در این برنامه گفت به دلیل اینکه قیمت دلار از ۱۲۲۶ به تقریبا ۲۴۰۰ تومان رسیده است ما مجبور هستیم کمی قیمت شکر را گران کنیم.

به گزارش فردا،رئیس شورای رقابت در گفتگوی با برنامه پایش و در واکنش به قیمت‌های اعلام شده خودرو توسط برخی از اعضای این شورا گفت : قیمت‌های اعلامی هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و کسی حق ندارد از زبان شورا اخبار نادرست منتشر کند.