ناگفته های نماینده مردم شادگان

خورنا: عبداله تمیمی از ۱۵ سالگی وارد سپاه شده است. ۳۱ سال در این نهاد انقلابی حضور داشته است. سابقه ۷ سال حضور در دفاع مقدس و عملیات های مختلف را در کارنامه خود دارد. در رده های مختلف سپاه مسئولیت داشته است. عصر یک جمعه فروردینی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان با صبر و متانتی مثال زدنی به سئوالات و انتقادات خبرنگاران پاسخ گفت و به ریشه یابی برخی از مسائل و چالش های موجود در استان پرداخت.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ابتدا به رسانه های استان توصیه می کند که بین مچ گیری و انتقاد سازنده مرزبندی کنند که صرف انتقاد و تعریف و تمجید مشکلی از استان را حل نمی کند. این عضو مجمع نمایندگان خوزستان خواستار ارتباط دوسویه بین مطبوعات و نمایندگان شد. وی گفت: رسانه ها می توانند بازوان توانمندی برای نمایندگان باشند. وی وضعیت کنونی وحدت و همگرایی مجمع نمایندگان مجلس را مناسب ارزیابی می کند. تنوع قومیت به عنوان یک فرصت موضوعی بود که در این نشست مورد مداقه قرار گرفت. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر این باور است که ملاک برای انتخاب مدیران باید شایسته سالاری باشد نه انتساب به قومیت و یا گروه و باندی خاص. وی گفت: چرا باید خوزستان با نیروی انسانی کاردان و متعهد نقش کمرنگی در سهم مدیران کشور داشته باشند؟ وی به آسیب شناسی این موضوع پرداخت و گفت: در این خصوص نتوانسته ایم مهره چینی و جانمایی مناسبی در پازل مدیران ملی داشته باشیم که رفع این نقیصه مهم در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد.

عبدالله تمیمی در ادامه به بازخوردهای پوشیدن دشداشه لباس محلی عربی و بومی استان در روز آغاز فعالیت مجلس نهم اشاره کرد و گفت: این موضوع بازتاب های متفاوت و بسیار زیاد و از جمله بازتاب های مثبتی از سوی مسئولان طراز اول کشوری داشت و من قبل از این کار هر چه در قوانین گشتم دیدم منعی برای این کار وجود ندارد که بازتاب خوبی بین مردم داشت.

تمیمی از ضرورت تشکیل بانک نخبگان در استان می گوید. او همانند بسیاری از نمایندگان مخالفت شدید خود را با فازدوم هدفمندی یارانه ها اعلام می کند. تمیمی از جمله نمایندگانی است که آمادگی خود را برای کناره گیری و استعفا از پارلمان در صورت عملیاتی شدن انتقال آب کارون اعلام داشته است. وی در این گفتگوی تفصیلی از مشکلات و ظرفیت های حوزره انتخابیه خود نیز سخن به میان آورد.

نماینده مردم شادگان در مجلس با عنوان اینکه در حوزه انتخابیه طایفه گرایی نکرده است، از گفتن این نکته که یکی از برادران او در شادگان راننده تاکسی است و دو تن دیگر از سال های قبل تاکنون به شغل جوشکاری مشغول هستند ابایی نمی کند. تمیمی به حجم زیاد و طاقت فرسای کار خود اشاره می کند و می گوید: ۵ ماه است که به دلیل تراکم کارها و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم نتوانسته ام حتا یک بار هم با خانواده ناهار صرف کنم. گفتگوی تفصیلی و جالب ما با حاج عبدالله تمیمی را در پایگاه خبری شوشان بخوانید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *