عارف: خاتمی به نتیجه نرسیده است

خورنا: به گزارش فارس از شهرستان ساری، مازندران در این روزها شاهد حضور فعالان سیاسی در مازندران است.

مازندران در هفته گذشته شاهد برگزاری همایش‌های متعدد سیاسی بود به طوری که در یک ساعت مشخص دو محفل انتخاباتی و در ساعتی همزمان در منطقه راهبند ساری برگزار شده بود.
همزمان با برگزاری همایش انتخاباتی جبهه پایداری و جبهه اصولگرایان با هدایت کامران باقری‌لنکرانی و آل‌اسحاق در مازندران رئیس مجلس نیز در مراسم ختم نماینده سابق ساری در مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.
*  در صورت حضور خاتمی در انتخابات برنامه مدونی داریم
محمدرضا عارف یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلبان نیز در مازندران همایش انتخاباتی برگزار کرد.
 عارف در جلسه پرسش و پاسخ با اصلاح‌طلبان مازندران در پاسخ به سئوالی که آیا با حضور خاتمی و هاشمی رفسنجانی شما همچنان اصرار دارید به عنوان داوطلب ریاست جمهوری در صحنه حضور داشته باشید، گفت: در صورت حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری برنامه مدونی داریم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اقتصادی اصلاح‌طلبان برای کشور گفت: کشور در حال حاضر در پایان برنامه سوم قرار دارد و برنامه چهارم در کشور دوباره باید اجرا شود.
* در صورت حضور خاتمی موظف به کناره‌گیری هستم
کاندیدای احتمالی جبهه اصلاح‌طلبان در ادامه درباره حضور خاتمی گفت: اگر خاتمی برای انتخابات اعلام آمادگی کند از نظر اخلاقی موظف به کناره‌گیری هستم.
وی در ادامه گفت: مشی ما در جریان اصلاح‌طلب اجماع است و در جریان اصلاح‌طلب به هر جمع‌بندی برسیم حاضر به پذیرش هستیم.
* هدفمند کردن یارانه در دستور کار دولت اصلاح‌طلب نیز بود
عارف در ادامه درباره وضعیت یارانه نقدی گفت: هدفمند کردن یارانه کار جدید نبود و این برنامه در دستور کار دولت اصلاح‌طلب نیز بود.
وی اضافه کرد: باید ارزیابی دقیقی از پرداخت یارانه مرحله اول انجام شود.
عارف ادامه داد:  در اجرای نقدی‌کردن یارانه‌ها باید ۳۰ درصد منابع آزادشده صرف صنعت می‌شد که این در کشور انجام نشد و کشور با کمبود تولید کالا مواجه شد.
* سهم گروه‌های غیربرخوردار در هدفمند کردن یارانه‌ها باید بیشتر شود
وی تاکید کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله اول باید کامل اجرا شود و سهم گروه‌های غیربرخوردار باید بیشتر شود.
عارف در دیگر پاسخ مطرح شده در این جلسه که با صراحت اعلام شود خاتمی در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر، گرفت: خاتمی تاکنون برای حضور در انتخابات به نتیجه نرسید.
* در صورت انتخاب کاندیدای اصولگرا حاضر به همکاری هستم
وی در پاسخ به سئوال دیگر در این جلسه که در صورت انتخاب کاندیدای اصولگرا توسط مردم آیا حاضر به همکاری با اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری هستید، گفت: همکاری یک وظیفه است وقتی شعار رفاقت می‌دهم نمی‌توانم قاعده رفاقت را برهم بزنم.
عارف ادامه داد: در دولت احمدی‌نژاد به دوستان توصیه کردم که اگر از شما درخواست همکاری شد همکاری کنند.
این نامزد احتمالی ریاست جمهوری درباره حضور در کابینه اصولگرایان گفت: این موضوع نیاز به بررسی دارد، اول باید دید که از من برای حضور در کابینه دعوت می‌شود و شرایط کار در کابینه نیز باید بررسی شود و در چه جایگاهی بکارگیری شوم که تمام این مسایل نیاز به بررسی دارد.
وی تاکید کرد: آمادگی دارم هر دولتی روی کار بیاید توان و انرژی‌‌ام را برای همکاری صرف کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *