حجازی: ۳۲ پروژه مهر ماندگار با حضور رییس جمهور در خوزستان بهره برداری میشود

خورنا: استاندار خوزستان گفت: ۳۲طرح عمرانی در قالب پروژه های مهرماندگار همزمان با سفر چهارم هیات دولت به خوزستان باحضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

دکترسید جعفر حجازی تعداد کل طرح های مهر ماندگار استان خوزستان را ۷۴ طرح اعلام کرد و بیان داشت: ازاین تعداد طرح درهفته آینده ۳۲ پروژه درحوزه های بهداشت و درمان، صنعت نفت، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو و صنعت ،معدن و تجارت به بهره برداری می رسند.

وی یادآورشد: همچنین یک پروژه دیگر به نام تصفیه خانه شوشتر نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با این پروژه ها به بهره برداری می رسد .

حجازی ازجمله این طرح ها در بخش بهداشت و درمان، به مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز و ساخت بیمارستان در شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: از دیگر طرح ها در این بخش می توان به توسعه دانشگاه پیرا پزشکی ،و بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر اشاره کرد .

استاندار خوزستان گفت: در بخش راه و شهرسازی نیز تعریض بزرگ راه آبادان – ماهشهر، و چهار خطه نمودن محور ملاثانی- شوشتر،حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های کشور با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح کمربندی اندیمشک ،سد دز و سه راهی دهلران و احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهم ترین پروژه هایی است که با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

وی افزود: گازرسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمک زدایی مسجد سلیمان، ساخت بزرگ راه ماهشهر – امیدیه ،خط ششم انتقال گاز اهواز- دهلران نیز از جمله پروژه های مهم در بخش نفت است که به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه وزارت نیرو نیز راه اندازی شبکه آبیاری و زه کشی کرخه در قالب ۵ فاز به صورت فصلی در دشت آزادگان، راه اندازی شبکه آبیاری و زه کشی کارون بزرگ به صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زه کشی خرمشهر در سه فاز و شبکه آبیاری و زه کشی رودخانه جره رامهرمزاز مهم ترین پروژهای طرح های مهر ماندگار محسوب می شوند که با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

وی بیان داشت: راه اندازی کارخانه دوده صنعتی دزفول و سیلوی گندم نیز ازجمله پروژه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت در استان خوزستان است که به همین مناسبت با حضور رییس جمهوری افتتاح می شوند.

این گزارش حاکی است که بناست استان خوزستان هفته آینده میزبان چهارمین سفراستانی هیات دولت و رییس جمهوری باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *