تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه آبادان به عدد ۹۰ رسید

خورنا: محمدرضا رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی آبادان یکی از معدود فرودگاه‌های کشور است که اولین پروازهای خارجی در آن انجام شده است.
وی گفت: به واسطه جنگ تحمیلی این فرودگاه فعالیت آن در هشت سال متوقف شد و اکنون بعد از مدت‌ها پروازهای خارجی این فرودگاه فعالیت خود را از سر گرفته است.
مدیر فرودگاه بین المللی آبادان تنها پرواز خارجی موجود در این فرودگاه را در حال حاضر دوبی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد پرواز های بین المللی این فرودگاه از چهار پرواز در شش ماه نخست سال گذشته به ۹۰ پرواز درسالجاری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان افزایش به دلیل استقبال مردم از این خط پروازی بوده است.
وی در ادامه از جابجایی شش هزار و ۳۲۵ نفر در مسیر هوایی دبی ـ آبادان ـ دبی خبر داد و افزود: این رقم جابجایی مسافر درمدت مشابه شش ماه نخست سال گذشته تنها ۵۶۳ نفر بوده است.
رضایی اظهار داشت: طبق آمار مقایسه‌ای موجود در شش ماه نخست سالجاری تعداد مسافران پروازهای خارجی این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ برابر رشد داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: میزان بار جابجایی شده از هفت تن در نیمه نخست سال گذشته به ۳۶ تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان در ادامه از افزایش تجهیزات و امکانات ترمینال این فرودگاه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جدی امکانات رفاهی در فرودگاه آبادان خواهیم بود.
وی اظهار داشت: طبق برنامه امکانات تجهیزاتی افزایش ضریب امنیت پروازی فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز بزودی افزایش خواهد یافت.