اولین گزارش ازوضعیت مناطق زلزله‌زده سیستان و بلوچستان

خورنا: محمود مظفر ، در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته توسط امدادگران این سازمان در پی وقوع زلزله ۷.۵ ریشتری در منطقه «گشت» سراوان در استان سیستان و بلوچستان گفت: بلافاصله پس از اعلام وقوع این زمین لرزه، ۱۰ تیم ارزیاب شامل ۵۰ نفر از مرکز استان به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم پوششی نیز برای اسکان و کمک به جست‌وجو به این منطقه اعزام شده‌اند، گفت: ۱۷ قلاده سگ زنده‌یاب نیز برای پوشش عملیات جست‌وجو به این مناطق اعزام شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اعضای تیم‌های ارزیاب، تاکنون ۲۵ روستا را مورد ارزیابی قرار دادند، گفت: از این میان ۱۵ روستا در منطقه «گشت» و ۱۰ روستا نیز در منطقه سراوان مورد بررسی قرار گرفتند.

مظفر با بیان اینکه بر اساس گزارشات اولیه، ترک خوردگی دیوار برخی منازل تایید شده است، گفت: از آنجایی که مردم زلزله‌زده شب را در منازل مسکونی نباید بگذرانند، جمعیت هلال‌احمر آمادگی کاملی برای اسکان این افراد دارد.

به گفته وی، در روستای «قادرآباد» خاش تخریب سه واحد مسکونی مورد تایید قرار گرفت.

همچنین شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان پس از وقوع حادثه به محل زلزله اعزام شده‌اند، گفت: فاصله این استان تا محل حادثه ۷۰۰ کیلومتر است که زمانی برای رسیدن این نیروها به طول می‌انجامد.

به گزارش ایسنا،وی گفت: تاکنون ۲۰۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته پتو و ۵۰۰ بسته غذایی آماده شده که بخشی از آنها توسط خودروهای اعزامی ارسال و بخشی دیگر برای ارسال آماده شده است.