مرجوع شدن ۵۰ محموله کالای وارداتی نامرغوب از خرمشهر

به گزارش  سیدصادق شریفی نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اعلام این خبر اظهار داشت:  اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی به دلیل وظایف ذاتی خود و برای برآورده شدن حقوق شهروندان ایرانی تحت هیچ شرایطی اجازه ورود کالاهای بی‌کیفیت را نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای کنترل کیفیت و مرغوبیت اقلام و کالاهای وارداتی پنج هزار و ۹۷ فقره اظهارنامه از سوی گمرک به این اداره ارجاع شده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و ۲۵۳ مورد تحت عملیات نمونه برداری قرار گرفت و در نهایت سه هزار و ۵۵۵ محموله وارداتی گواهی نامه انطباق با استاندارد ملی صادر شد.
رضایی در ادامه از مرجوع شدن بیش از  ۷۸۸هزار و ۸۴۸ دلار کالای وارداتی بدلیل عدم داشتن کیفیت خبر داد و اضافه کرد: در این ارتباط ۵۰ محموله نامرغوب شناسایی شده به علت مغایرت با استاندارد ملی و با همکاری گمرک به خارج از کشور مرجوع شد.
وی افزود: با مرجوع کردن کالاهای نامرغوب از ورود خسارت مستقیم به میزان هشت میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۸۸ ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری شد.
شریفی نسب عمده کالاهای نامرغوب را اسباب بازی کودکان، لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی خانگی، قطعات رایانه برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین برای تعداد یکهزار و ۴۳۱ محموله دیگر که مشمول مقررارت استاندارد اجباری نبوده با انجام چهار هزار و ۲۹۳ مورد آزمون مختلف، صرفاً عملیات شناسایی و تعیین ماهیت کالا به عمل آمد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۲۸ محموله در حال صدور به خارج از کشور که مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰۷ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گواهی نامه انطباق با استاندارد ملی تاکنون در این اداره صادر شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *