رئیس ستاد نظارت بر انتخابات خوزستان: افراد مسئله‌دار تائید صلاحیت نمی‌شوند

خورنا: رئیس ستاد عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای خوزستان گفت: افرادی که مسئله‌دار و دارای پیشینه سوء هستند و مراجع چهارگانه آن‌ها را تائید نکنند خود را به زحمت نیاندازند زیرا مطمئن باشند رد صلاحیت خواهند شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: افرادی که در مراجع چهارگانه در نظر گرفته شده در قانون دارای پرونده مفتوح و یا محکومیت باشند مطمئنا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تائید صلاحیت نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای شهر جای افراد صالح است، افزود: مردم از افراد سالم و صالح برای حضور در انتخابات دعوت کنند و در این باره از همه تلاش خود استفاده کنند تا کاندیداها افرادی توانمند برای تصدی این امور باشند.

سادات ابراهیمی با اشاره به دقت نظری که در بررسی وضعیت کاندیداها در نظر گرفته شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم تا در بررسی صلاحیت‌ها تنها قانون اعمال شود و در این باره از همه توان خود استفاده خواهیم کرد.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر اینکه هر مدرکی را بررسی خواهیم کرد، افزود: مدارکی را که سایر دستگاه‌های دلسوز به ستاد عالی ارسال می‌کنند را نیز به دقت بررسی خواهیم کرد و در این باره از هیچ مدرکی بدون بررسی نخواهیم گذشت.

وی با اشاره به اینکه در راستای مشارکت حداکثری تلاش می‌کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند ولی در این باره از اعمال قانون کوتاه نمی‌آییم.

سادات ابراهیمی افزود: صلاحیت افراد را استعلام می‌کنیم و در صورتی که برای افرادی نکات ابهامی وجود داشته باشد بررسی دقیق‌تر و ریز بینانه‌تری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از روز گذشته آغاز شده است و تا یکم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.